automatisch jaar invoegen in word.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gober

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
133
Wil graag automatisch jaar invoegen en aanpassen.
Code:
{ IF { DATE \@ "MM" } =12 { DATE \@ "yyyy" } { = { DATE \@ "yyyy" }+1 \# "0000" } }
Heb een veld ingevoegd met ctrl f9 en dan bovenstaande tekst ingevoegd. Krijg daarna de volgende foutmelding: Fout! Te veel getal-, of datum-/tijdnotaties gedefinieerd.

Wil graag dat het huidige jaar in de brief verschijnt. Maar als ik de brief opmaak in december, dat dan het volgende jaar verschijnt.
Wie heeft de oplossing?
gober.
 
Dat gaat zo inderdaad niet lukken. Word ziet een 'datumveld' niet als een getal, maar als tekst. En met tekst kan je niet rekenen. Je zult dus de datum eerst moeten omzetten naar een getal. En dat is behoorlijk ingewikkeld. Ik heb een voorbeeldje van de benodigde code gemaakt (een plaatje; de echte code is niet te kopieëren) die enigszins doet wat jij wilt, namelijk een nieuwe datum berekenen op basis van een input veld (ASK veld). Maar daar zit de IF variant dus nog niet eens bij. Ik raad je aan om het datumveld te vullen vanuit VBA (dus een macro maken) of vanuit een samenvoeging met een Excel bestand waar je de datum in genereert.

Bekijk bijlage 353907
 
Bedankt voor uw bericht, wil echter de bijlage openen, en krijg dan bericht dat het een ongeldige bijlage is.
 
Daar was ik al bang voor; ik zie vaker dit soort bijlagen verschijnen die dan niet te openen zijn door een gebruiker. Ik snapte dat nooit, want zélf kan ik de bijlage wél openen! Heel vreemd dus. Ik probeer 'm nu als jpg.
 

Bijlagen

  • DatumBerekenen.jpg
    DatumBerekenen.jpg
    210,4 KB · Weergaven: 41
Bedankt voor het plaatsen. Met behulp van het plaatje en zoeken op google ben ik er uit gekomen.
 
Da's mooi. Ben benieuwd naar je oplossing, en ik vermoed de overige lezers ook. Dus ik zou zeggen: post op zijn minst een bestandje met jouw oplossing!
 
Het lukte niet om als tekst in te voegen, daarom hierbij de afbeelding.
 

Bijlagen

  • 2021-01-01.png
    2021-01-01.png
    27,7 KB · Weergaven: 36
Kleine tip voor over 12 maanden: op basis van de variabele die de huidige maand uitrekent (zet ze allemaal in je document als je de tussenstappen wilt zien) kun je met een Als..Dan..Anders veld bepalen of je het huidige jaar wilt, of volgend jaar. Dan heb je tóch wat je wilt :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan