32 of 64 bits voor herinstallatie W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik kreeg een oude pc cadeau, "Kijk maar of je er iets mee kunt, er staat W10 op, ik heb alles er afgehaald en het wachtwoord is Pietje"
W10 staat er inderdaad op maar dat wachtwoord bleek dus niet te kloppen.. "Dan heb ik me vergist, dan weet ik het ook niet meer...".

Het leek me sowieso, gezien de wat onduidelijke voorgeschiedenis en de vorige eigenaar die een digibeet in het kwadraat is, veel beter om er dan meteen maar een schone W10 op te herinstalleren, oorspronkelijk was hij al geupgraded vanaf W7 aan de stickers te zien.
Ik maak een installatiemedium op stick aan via Microsoft ('voor een andere computer') maar hoe achterhaal ik of het 32 of 64-bits is als ik er helemaal niet in kan komen (ik kan wel in de BIOS, maar daar weet ik als leek ook de weg niet).
Of maakt dat niets uit voor de herinstallatie als ik de verkeerde kies?
 
Maakt niet uit. Heb je meer dan 3 GB RAM neem dan de 64 bits, de 32 bits kan niks met meer dan 3.2GB RAM.
Activeer de licentie van die installatie via een herstart.
 
Computers zijn al een tijdje 64-bit. Ook diegene die met Windows 7 zijn geleverd. Is wel een veilige gok.
 
OK, dank, helemaal duidelijk. Dan waag ik het er gewoon maar allemaal op. Met de licentie moet het vanzelf goed gaan als ik het begrepen heb van een andere W10-herinstallatie op mijn eigen pc. Microsoft moet de pc herkennen tijdens de herinstallatie als het goed is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan