Externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

pold

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
5
Ik heb een een externe harde schijf van Medion welke al 8 jaar oud is.
Inmiddels heb ik sinds 2 jaar een andere HP pc met Windows 10.
Het lukt mij maar niet om een back up te maken met die M. harde schijf.
Hij start wel met backup maar gooit 'm er na 1 minuut alweer af zonder opgave van reden.
Deze harde schijf heeft trouwens op deze pc ook de vervelende eigenschap om na enkele minuten steeds af te schakelen als er niets gebeurt.
Kan het zijn dat M. niet past bij de hp?

Ook zou ik willen weten of de One drive opslag niet de vervanger is van een externe harde schijf.
Hoewel een abonnement kost voor de One Drive behoorlijk.

Bij voorbaat dank.
Groet,
Leo Aarts
 
Kan het zijn dat M. niet past bij de hp?
Dat zal wel niet het geval zijn. Zit er ook een externe voeding bij? Die kan ook defect zijn. Er is "No Sleep" software.
Acht jaar is ook leuk geweest. Hoe is die geformatteerd?
Lijkt mij beter een nieuwe externe HDD te kopen. Die zijn vrij goedkoop.

Ook zou ik willen weten of de One drive opslag niet de vervanger is van een externe harde schijf.
Ja, dat kun je hier lezen in een andere topic. Echter men wil de bestanden toch vaak ook op de eigen pc houden.
 
Klopt het dat je een back-up via Windows zelf wilt maken?
Doe jezelf dan een plezier en gebruik een van gratis beschikbare Back-uptools zoals Aomei, Macrium Reflect (gebruik ik zelf), Acronis enz. Die nemen ook veel minder ruimte in beslag.
Vergeet dan niet om ook direct een bootable rescue medium te maken. Meestal geeft hij dat zelf wel aan.
Met die Windows back-up had ik ook regelmatig problemen. Het ergste wat je kan overkomen is als de back-up wél lukt maar het terugzetten niet. Dan sta je bij problemen met lege handen.
 
Beste mensen, mijn hartelijke dank voor die supersnelle en zinvolle reacties.
Ik ga me beraden.
Groet,
Leo
 
"Ook zou ik willen weten of de One drive opslag niet de vervanger is van een externe harde schijf."
In de cloud opslaan heeft vooral voordelen als je vanaf verschillende systemen/plaatsen over je data wilt kunnen beschikken. Omdat dat voor mij niet geldt zweer ik bij een usb drive (meerdere zelfs)
 
Dank je Veng. Als je ‘one drive’ wilt uitbreiden is dat ook nog eens kostbaar.
Met meerdere USB drives, bedoel je dat doet uit voorzorg dat er een het zou laten afweten?
 
Een "verkeerde"foto die door Microsoft "gevonden" wordt.... in Onedrive en je Onedrive zit op slot... kun je nergens meer bij.
Ben het de laatste tijd al diverse malen tegen gekomen.
Ik krijg tuurlijk nooit te horen om wat voor foto's het gaat, in de link lijkt die persoon totaal verrast. Ik houd het dus alleen bij de constatering dat het gebeuren kan, op slot.. die Onedrive.

Ik ben er nooit aan begonnen.... alle backups lokaal op onze 2 servers en de belangrijkste nog ene paar keer op aparte schijven.
Je ziet maar weer: Vertrouw niet op iets waar je zelf totaal geen invloed op hebt.. .de cloud....
 
Laatst bewerkt:
"Met meerdere USB drives, bedoel je dat doet uit voorzorg dat er een het zou laten afweten? "
Idd. In opslagwereld hanteert men soms het begrip één back-up is géén back-up. Oftewel de wet van Murphy: een ongeluk komt nooit alleen, komt altijd op het meest ongelegen moment.

Ik onderschrijf de mening van route99 helemaal
 
Laatst bewerkt:
Pold is geregistreerd op 18 januari 2010 en als Leo een regelmatige bezoeker is, dan heeft hij meerdere keren kunnen lezen wat ik al jaren schrijf. Maak altijd meerdere systeemkopieën en data back-ups op verschillende opslagmedia en maak ook een herstelmedium. Waarom?
1. Simpel een back-up kan corrupt zijn of worden.
2. Een schijf kan defect raken.
3. Soms is een systeemkopie alleen te herstellen met een herstelschijf (recovery disk).
Daarmee boot je dan, als je in de BIOS de bootvolgorde hebt aangepast. Geef schijven een naam (label). Waarom?
In een herstelomgeving kunnen schijfletters wisselen/veranderen. Met een label weet jij dan wel om welke schijf het gaat.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen, mag ik u allen hartelijk danken voor de nuttige input, ik heb er weer het nodige van opgestoken.
Het heeft mij doen besluiten het niet in de 'OneDrive' kant oftewel the cloud te gaan zoeken maar te kiezen voor USB drives.
Wat mij betreft mag dit gesloten worden.
Nogmaals dank en met vriendelijke groet,
Leo
 
Hallo

Cristaldiskinfo is een nuttige tool om de integriteit van een h.d.d. te controleren.

Kan uiteraard ook gebruikt worden om te controleren of deze tijdens gebruik niet te warm loopt ...

Peter
 
Ook zou ik willen weten of de One drive opslag niet de vervanger is van een externe harde schijf.
Met Google Drive, OneDrive en Dropbox kan je gebruik maken van (gratis) opslag en hoef je niet langer een externe harde schijf aan te kopen.

Gemakkelijke toegang
Het is eenvoudig om bestanden en software te delen en te gebruiken. Overal waar een internetverbinding is, heb je toegang tot de toepassing en informatie. Met een link kan je bestanden uit publieke clouds eenvoudig delen met derden. Bovendien kan je bepaalde cloudtoepassingen, zoals Dropbox of Google Drive, lokaal opslaan op je eigen computer en heb je ook toegang tot informatie wanneer je geen internetverbinding hebt. Toegang is niet langer beperkt tot een bepaalde geografische locatie.
 
Beste mensen, mag ik u allen hartelijk danken voor de nuttige input, ik heb er weer het nodige van opgestoken.
Het heeft mij doen besluiten het niet in de 'OneDrive' kant oftewel the cloud te gaan zoeken maar te kiezen voor USB drives.
Wat mij betreft mag dit gesloten worden.
Nogmaals dank en met vriendelijke groet,
Leo
 
Bedankt voor de melding.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan