connectionstring 64 bits mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Op een ander pc van mij draait Office 365 64 bits echter daar kan ik niet connecten met een mysql database.
Beetje dom van me want ik had een odbc driver 32 bits geinstalleerd: mysql-connector-odbc-5.1.8-win32.msi
Na diverse Google zoekacties heb ik een driver weten te downloaden: mysql-connector-odbc-8.0.22-winx64.msi
Echter kan ik geen juiste connectionstring online vinden.
Ik dacht past de huidige connectionstring aan en verander ODBC 5.1 naar ODBC 8.0.22 maar dit werkt niet, ook veranderen naar ODBC 8.0 werkt niet.
Onderstaande is de connectionstring en mocht iemand al een comnnectionstring gebruiken voor een 64 bits omgeving zie ik graag de juiste connectionstring
De sectie: "OPTION=35;INITSTMT=SET @@wait_timeout=28800;PORT=3306;DFLT_BIGINT_BIND_STR=1" kan weggelaten worden maar dat maakte destijds de verbinding stabieler.

ODBC;Driver=MySQL ODBC 5.1 Driver;SERVER=server;UID=odbc;PWD=wachtwoord;DATABASE=database;OPTION=35;INITSTMT=SET @@wait_timeout=28800;PORT=3306;DFLT_BIGINT_BIND_STR=1
 
Nope driver 8.0 zit er niet tussen.
Had al veel geGoogled maar kan het niet vinden.
Mocht iemand een "oude" 64 bits driver (5.1 of 5.2) weten die ik kan downloaden dan zou dat ook een optie zijn.
 
Dan zou ik het niet weten. Overigens kan het natuurlijk ook komen doordat je met een 64 bits db een (wellicht 32 bits) database probeert te connecten. En dat zal dan nooit lukken, denk ik. Maar ik werk niet met MySQL, dus aan mij heb je niks :). De connection string zelf bevat geen info over 32 of 64 bit, dus aan de string zal het vermoedelijk niet liggen.
 
Probeer het eens in het Linux forum, of het website programmeren forum. Daar zitten de MySQL experts doorgaans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan