• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij bepaalde tekst in een cel, een textbox voor een opmerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fire746

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Berichten
52
Hallo,

ik heb een invullijst gemaakt in excel, nu is mijn vraag is het mogelijk om bij een bepaald woord uit een dropdownmenu bijvoorbeeld ¨Slecht¨ er een invulvenster tevoorschijn komt waar ik een opmerking kan invullen.

Bij voorbaat dank.
 
En waar moet die opmerking terechtkomen? In de bijlage een voorbeeldje. Open userform en vul in.
 

Bijlagen

  • userf.xlsm
    20,1 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
In de worksheet_change event van het blad.
Code:
if target.address = "$A$1" then
 target.clearcomments
 if target.value = "Slecht" then target.addcomment
end if
 
Bedankt voor de reacties ik ga hier eens mee aan de slag.
Op de vraag waar de opmerking terecht moet komen ik heb op blad 2 een soort van database gemaakt waar de gegevens die worden ingevuld worden opgeslagen, het is de bedoeling dat hier ook de opmerkingen worden opgeslagen.
 
Plaats maar eens je bestand
 
Oke hier mijn bestand, het is de bedoeling dat als ik in cel ''I20'' in de dropdown ''Slecht'' selecteer dat er dan een venster naar voor komt waar ik dan een opmerking kan invullen bijvoorbeeld waarom het slecht is. de tekst moet dan op de sheet database worden weggezet in kolom ''W''. en dit dan voor alle cellen met een dropdown waar Slecht'' wordt ingevuld, dus het woord "Slecht" is de trigger voor het invul venster.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • checklist.xlsm
    101 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Dit is dus uitermate geschikt voor een userform, zoals ik je heb laten zien.
Wat als je bij meerdere punten slecht in hebt gevuld? Hoe wil je dat allemaal in 1 kolom kwijt kunnen?

Voldoet dit niet aan je wens? 1 opmerkingen vak onderaan voor alle slechte prestaties. Daar som je ze gewoon op.
Ook heb ik 2 stukken code van je ingekort. Die methode kun je op nog meerdere plekken in je code gebruiken. Bespaart je heel veel regels en geeft je overzicht:)
 

Bijlagen

  • checklist.xlsm
    104,3 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Hallo JVeer,

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met het tekstvak voor de opmerkingen.
Waar vul ik deze dan in? Ik had gehoopt dat ik de userform zou invullen dat deze dan in de database zou komen, en als dit er meer waren als 1 per formulier deze dan in de cel onder elkaar kwamen.
Maar ik begrijp dat dit een moeilijk geval wordt. Hoe kan ik de userform tevoorschijn laten komen door het woord "Slecht" in te vullen in een cel ipv op een knop te drukken.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
In mijn laatste voorbeeld heb ik jouw bestand aangehouden, zonder userform dus. Daar heb ik alleen een tekstvak onderin toegegoegd waar je je opmerkingen kwijt kan over slechte prestaties. Dit werkt opzich al.

In mijn eerste reactie heb ik je wel een userform laten zien. Dat is een voorbeeldje. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik je complete userform maak. Die kun jij op basis van mijn voorbeeld en de vele voorbeelden op dit forum uitbreiden.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het, maar wat me dus niet lukt is de userform tevoorschijn krijgen als het woord ¨Slecht¨ wordt ingevuld. ik wil dit niet via een knop laten gaan.
 
Dan ben je nog steeds bezig met een combinatie. .
Ga voor of de userform of de optie die ik je liet zien in het laatste bestand.
 
Hallo,

Ik ben nu redelijk op weg naar wat ik wil, alleen nog 1 ding.
Is het mogelijk om de gegevens van alle user-forms op te slaan in 1 cel per formulier.
voorbeeld: ik heb mijn formulier ingevuld en hier is 3 maal een X voorgekomen hier moet dus een opmerking worden ingevuld deze opmerkingen moeten dan op blad 2 in cel 1E komen te staan nu sla ik mijn formulier op door de knop onderaan het formulier en kan ik weer opnieuw gaan invullen. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, bijgevoegd het bestand waar ik nu ben gebleven.
 

Bijlagen

  • checklist test.xlsm
    109,3 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan