FileDialog Importeer .txt naar Database. Cijfers opslaan als tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
Goedemiddag,

Een .txt-file bestaat uit cijfers. Deze cijfers worden geïmporteerd in een tabel. Het moet worden geïmporteerd als tekst, dwz '0832' moet '0832' blijven.
Op dit moment wordt '0832' opgeslagen als '832'. Hoe kan ik dit oplossen?

Met behulp van 'FileDialog' wil ik gebruikers een .txt file kunnen laten selecteren. Deze .txt file wordt geïmporteerd in een leeg gemaakte tabel.

Ik heb een uitgekleed database-bestand toegevoegd en heb een voorbeeld .txt-bestand om te importeren toegevoegd.

Opmerking:
Om FileDialog te kunnen gebruiken in een code moest ik in <Tools> <References> 'Microsoft Office 16.0 Object Library' aanvinken.

Mvg, Visara
 

Bijlagen

  • Visara_ImporteerText.zip
    22 KB · Weergaven: 14
  • Visara_ Import_File.txt
    53 bytes · Weergaven: 19
Het zal eenvoudiger kunnen maar als je een importspecificatie aanmaakt dan gaat het wel goed.
 

Bijlagen

  • Visara_ImporteerText (2).zip
    30,6 KB · Weergaven: 17
Dankuwel! Dat werkt.

Ik zie in de code dat er wordt verwezen naar 'opgeslagen import stappen', die u voor mij heeft gemaakt.
Ik zie een verwijzing naar die import-stappen
Visara Saved Import.jpg
Maar ik weet niet waar die code staat, hoe ik er iets aan kan wijzigen (tabelnaam bijv) en hoe ik die code kan kopiëren naar een ander bestand.
Kunt u mij daar mee helpen?

Er staat een link in dat screenshot, betekend dit dat deze opgeslagen import stappen niet ín de database zitten?
Dus als ik deze database op een andere computer zet, zijn dan die importstappen kwijt?
 
Laatst bewerkt:
Een importspecificatie wordt opgeslagen in de database. Access maakt gebruik van een aantal verborgen systeemtabellen. Een importspecificatie wordt opgeslagen in de tabel MSysIMEXSpecs.
 
Ah, gelukkig.

Dan ga ik me verdiepen in 'Saved Imports' maken, om uw saved import na te maken.
Of ik ga kijken hoe ik die verborgen tabellen zichtbaar krijg, zodat ik het gewoon kan kopiëren.

Dankuwel voor uw tijd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan