Van Word naar PDF afbeeldingen niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimke08

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
9
Ik maak wekelijks een digizine in Word en ga dan naar print als pdf om er een pdf document van te maken. Heeft altijd goed gewerkt. Sinds kort zie ik in het pdf document dat de afbeeldingen slechts gedeeltelijk worden overgenomen. Het lijkt erop dat de plaatjes te groot zijn voor de plaats waar ze staan en ze daardoor slechts gedeeltelijk geplaatst worden. Hoe kan ik dit goed krijgen? Dank jullie wel!
 
Welke Word versie? In de nieuwere hoef je niet meer te printen naar pdf, maar kun je gelijk opslaan als PDF. Heeft wellicht een beter resultaat.
 
Word versie is officieel 2019 maar document is waarschijnlijk 97 - 2003. Ik moet afdrukken als pdf omdat ik niet alle blz van het document als pdf wil opslaan.
 
Dan haal je die pagina's er toch uit, of denk ik nou te makkelijk?
 
Dat is inderdaad te makkelijk gedacht. Hoe het ook zij: de plaatjes worden gewoon niet goed overgezet van Word naar PDF en daar zoek ik de reden voor en een oplossing. Mvg
 
Ik zit eigenlijk te denken aan het verbergen van de betreffende ‘hoofdstukken’ of delen, maar dat werkt eigenlijk alleen goed als je met secties werkt.
 
Inderdaad maar dat is ook niet het probleem op zich. Het gaat fout wanneer we van Word naar PDF gaan. Dan worden de afbeeldingen kennelijk ergens vergroot op de achtergrond en dan komt een deel ervan in het kader van het plaatje in PDF. Mvg
 
En daarom gaf ik dus in mijn eerste bericht aan dat je beter op een andere manier kan converteren. Zonder voorbeeldje wordt het een beetje lastig, maar ik zal eens kijken of ik het kan reproduceren. Al heb ik er zelf nooit problemen mee gehad, dus reproduceren met eigen materiaal wordt héél lastig :).
 
Om voor één klein probleempje over te stappen op een ander pakket, lijkt mij nogal overdreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan