Weerom datumprobleem in Querry

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
ik heb volgende query:

SELECT Betalingen.Kode, Betalingen.BETAALD, Betalingen.DATUM, Sum(Betalingen.BEDRAG_a) AS SomVanBEDRAG_a FROM Betalingen GROUP BY Betalingen.Kode, Betalingen.BETAALD HAVING Betalingen.Kode = '18112055' AND Betalingen.BETAALD=False AND Betalingen.DATUM=Date();

het probleem doet zich voor vanaf het moment ik AND Betalingen.DATUM=Date() toevoegde... dus hier zit het... maar krijg het maar niet opgelost

Ik krijg als foutmelding:
De Query bevat geen opgegeven expressie 'Datum' als onderdeel van een statische functie

Bedankt voor de hulp

JP
 
Die melding krijg je wel eens als er ergens in een module een fout zit. Bij het compileren kan Access dan sommige interne functies, zoals Date() niet vinden. Althans: die kan hij dan niet uitvoeren. De fout heeft in dat soort gevallen niks met je veld of met de Date() functie te maken. Probeer dus eens om de db vanuit het VBA venster te compileren (<Foutopsporing>, <databaseCompileren>) en kijk dan of hij het nog niet doet. Als hij fouten vindt (en die kans is dus groot) dan moet je die uiteraard oplossen voordat je de query nog een keer kan draaien.
 
Het is op die manier dat ik de foutmelding heb kunnen krijgen.. dus, ik had je voorstel al geprobeerd..dus.. waar de oplossing kan zitten is me niet duidelijk
 
Code:
SELECT Betalingen.Kode, Betalingen.BETAALD, Betalingen.DATUM, Sum(Betalingen.BEDRAG_a) AS SomVanBEDRAG_a
FROM Betalingen
GROUP BY Betalingen.Kode, Betalingen.BETAALD, Betalingen.DATUM
HAVING (((Betalingen.Kode)='18112055') AND ((Betalingen.BETAALD)=False) AND ((Betalingen.DATUM)=Date()));

zo zal het wel lukken
 
En... het werkt... blijkbaar moet ook "betalingen.DATUM" in de group By zitten
Dank U Wel

Beste wensen aan alle bereidwillige helpers!
 
Als je de query met de querybuilder maakt, kun je dat eigenlijk nooit fout doen. Ben benieuwd hoe je die fout dan hebt veroorzaakt :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan