W10 herstelstation maken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, Nog even op de valreep een vraagje. De afgelopen twee dagen heeft mijn pc weer eens geweigerd om op te starten. Een herstelstation maken lukt helaas niet omdat er "bestanden" ontbreken. Windows vraagt dan om de installatieschijf van W10 die ik niet heb omdat het een upgrade van W7 naar W10 betreft.


Hoe is dit vervelende probleem op te lossen?
 
Ik zou eerst deze opdrachten even in de CMD uitvoeren (als administrator). Mss lost dat iets op:
SFC /Scannow
en als die iets vindt dat niet gerepareerd kan worden:
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
 
Laatst bewerkt:
Het herstelstation via de site van Microsoft maken is gelukt, echter heeft geen oplossing gebracht. Vandaag met Aomei een backup terug gezet en als ik de ssd via de oude Dell optiplex 755 laat draaien dan functioneert ie. Op de eigenlijke PC echter niet. Als ik daar wil opstarten stopt ie en zie ik de melding dat ik met Ctrl-Alt-Del opnieuw op moet starten. Helpt niet want ik raak in een lus.

Vermoed dat het moederbord stuk is en daar heb ik 0 verstand van. Dus ik zal de pc weg moeten brengen.

Allen die positief mee hebben gedacht, dank daar voor en blijf gezond!
 
Pfffffffftttttttttttttttt ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik heb ong. 1/2 uur de W7 hard disk aan de PC gehangen en zonder probleem ( wel met andere voedings- en datakabel) gehangen en de opstartproblemen waren foetsie! Bizar!.


Daarna de SSD eraan gehangen en opgestart en ziedaar: zonder enig probleem startte het kreng op. De CPU en het MB zijn dus nog in prima staat. Snap alleen niet hoe de "storing" voor de feestdagen heheft kunnen ontstaan.



grtzzzzzzzzzzzzzzzzz..................................................
 
Ik zou eerst deze opdrachten even in de CMD uitvoeren (als administrator). Mss lost dat iets op:
SFC /Scannow
en als die iets vindt dat niet gerepareerd kan worden:
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Ik heb de twee commands gisteren nog eens gedraaid en daarna liep de pc prima. Start weer op als ik hem heb uitgezet en verder geen rare kuren. Heb deze eind december/begin januari ook laten draaien en toen had het geen effect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan