Windows 7 en webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
720
Goedemiddag,

Vraagje over Windows 7.

Gebruik (nog) Windows 7, maar zou met m'n webbrowser moeten overstappen naar Edge of Google Chrome.
Gebruik nu Explorer 11 tot volle tevredenheid.

Probleem is dat geen van beidde wil opstarten na installatie.

Heb net alles overnieuw op de PC gezet dus dacht switch gelijk over. Helaas werkt dus niet.
Van alles geprobeerd, maar krijg het donkerbruine vermoeden dat Windows 7 dit blokkeert (na één v/d updatings). Dit om je te dwingen over te stappen naar Windows 10 bv.
Windows 11 werkt perfect.

Voor ik weer overnieuw begin met installeren en updating na updating te bekijken of het wel lukt, dacht stel hier de vraag.
Had Google Chrome al reeds enige maanden geïnstalleerd en werkte wel overigens tot begin November (denk ik).
Nu na alles opnieuw erop gezet te hebben en alle Updates uitgevoerd te hebben, dus niet meer.

Iemand een idee hierover?

Vr. Gr.

Dutch
 
Wat gebeurt er als je de Chrome browser start?
Overigens ben ik wel benieuwd naar waar je Windows 11 vandaan hebt gehaald ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag Edmoor,

Ja zag de fout bedoelde Explorer 11 :)
Maar kon er niet meer in komen, te druk zeker.

Krijg een foutmelding dat hij niet kan openen. Geld voor Chrome als wel Edge.
Dus vandaar dat ik het idee kreeg dat windows 7 dit (expres) veroorzaakte.

Las gisteren ook ergens op een forum dat Chrome tot juni 2021 nog te gebruiken was??
 
Denk niet dat het met W7 te maken heeft. Wel is IE achterhaald en werken veel sites niet meer goed met IE. Kunt FF eens proberen.
 
De Chrome browser werkt prima hier op Windows 7:

ChromeW7.PNG
 
Ik denk dat de PC bezig is met updaten, nadat u alles opnieuw geïnstalleerd heeft en/of dat er bij de herinstallatie kritische fouten zijn gemaakt. Om te controleren op fouten van de beveiligde systeembestanden kan u de opdracht sfc /scannow geven.

Andere mogelijkheden zijn; u probeert om 32 bits toepassingen te installeren op een 64 bits Windows installatie of andersom. U bent niet de Administrator met het door u gebruikte account. De computer deed het niet goed en dat is dan zo gebleven na het opnieuw installeren, controleer hiervoor in ieder geval de schijven via het contextmenu in Verkenner maar repareer geen sporen en sectoren, hooguit het bestandssysteem. Van beschadigde sporen en sectoren repareren kan de partitie meteen helemaal onleesbaar worden en die reparatie kan bovendien dagen duren. Kijk of alle drivers geïnstalleerd zijn.
 
Ok hier zijn we weer.

Heb de PC helemaal opgeschoond en bij schijfbeheer geeft deze aan dat alle schijven (een SSD en een ATA in tweeën gedeeld).
Op de SSD (C-drive) staat windows
En op de Sata 2 partities (E en F-drive)
Alles ziet er goed uit en werkt prima. En Windows is als 64 bits toepassing geïnstalleerd.

Wat Updaten betreft Windows eerst al zijn updates laten doen voordat je verder gaat.
Zal Chrome nog eens installeren en kijken welke foutmelding deze geeft (vergeten op te schrijven)

Goed te lezen dat Chrome nog tot 15 januari 2022 te gebruiken is. Thanks Lange Pier.

Heb geprobeerd Chrome te installeren, maar geeft de foutcode als hij een site moet openen:

Helaas er is iets mis gegaan met het weergeven van deze Webpagina.

Foutcode: Status_Acces_Violation
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Edmoor, even lezen

Zijn we weer.

Blijkt dat Chrome niet onder C:\Pragram Files(x86)\Google staat (staat al een map met Google voor Toolbar)
Maar onder C:\Program Files\Google\Chrome
Heb de naam v/h file veranderd in Chm.
Chrome werkt (nog?) niet,
maar Edge nu wel????
Ga morgen verder met zoeken.

Allemaal een rustig jaarwisseling en hopelijk komend jaar weer als vanouds :)
Bedankt voor het meedenken tot dusver.

Vr. Gr.

Dutch
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is de standaard locatie voor 64-bit programmatuur.
Waarom Chm? De extensie bedoel je?
Dat is voor Compiled HTML.
Geen idee waarom je dat zou willen doen.
 
Windows is als 64 bits toepassing geïnstalleerd

Bij mij staat de 32 bits Chrome toepassing in Program files en de 64 bits in Program files (x86). Kans is dus dat u mijn suggestie niet heeft begrepen en niet de 64 bits Chrome heeft gedownload.
 
Hoi Edmoor,
Volgens de uitleg, moet je de naam v/h file veranderen. Heb hem CHM genoemd , vandaar...

Alfred 2, ook hier de kans groot dat het dan inderdaad een 32 bits zou kunnen zijn. Probleem is dat bij de downloads dit niet vermeld staat.
Ga nog even zoeken, moeders kijkt GTST :-( dus kan wel even :)
 
dat is het probleem (denk ik)
Bij de Downloads staat niet vermeld of het 32 of 64 bits is.
Ben aan het zoeken
 
Heb Chrome verwijderd en de 64 bits Chrome geïnstalleerd. Deze staat onder dezelfde Map :C:\Program Files\Google\Chrome\Application
Helaas werkt niet.
Ook Edge niet meer
En ook niet als ik de naam v/h file veranderd van Chrome naar CHM

Wat er nu nog over blijft is de vraag is m'n windows 7 wel 64 Bits??

Hoe kom ik hier snel achter?

Gevonden en inderdaad hij is 64 Bits... Type Systeem: 64 bitsbesturingsysteem

Dus daar kan het niet aan liggen.
 
Laatst bewerkt:
Als je Windows 7 niet 64-bits zou zijn dan zou de installatie van Chrome dat melden.
Geen idee verder waarom het bij jou niet werkt en wat de Chrome installatie met Edge te maken heeft.
Maar waarom niet naar Windows 10?
Dat kan nog steeds kosteloos.
 
edmoor, ben geen W-10 fan.

Komt bij dat ik diverse programma's gemaakt hebt in Excel 2003.

Als je W-10 neemt kan je je Office pakket ook gelijk gaan vernieuwen en daar zit ik niet op te wachten.

Heb een Lotto club (o.a.) welke ik wekelijks gebruik met de trekkingen.
Heb alles automatisch gemaakt en werkt perfect.

Dus vandaar dat ik nog een tijdje hierop wil door gaan.
 
Office 2003 werkt prima in Windows 10.
Op mijn PC op kantoor heb ik de verschillende versies naast elkaar draaien:
Office 2003, 2007, 2010, 2013 en Office 365.

En als je dan toch op Windows 7 wilt blijven, installeer dan Firefox.
Die zal sowieso werken:
https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Sowieso mijn favoriete browser.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan