Windows 7 en webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verbaas mij steeds meer over alle moeite die gedaan wordt om deze waardeloze browser met al z'n malafide plugins te moeten en zullen gebruiken.
Met Opera of Firefox heb je een meer dan prima en veiliger alternatief....
 
Ik lees dat Chrome toch gerepareerd werd om met Windows 7 64 bits te werken dus dat de laatste versie wat dat betreft geen probleem hoeft te zijn en dat de extra parameter onveilig is. Iemand heeft het werkende gekregen door bij Eigenschappen van het pictogram, op het tabblad Compatibiliteit, in te vullen: Vista SP2 en verder nog: Uitvoeren als administrator. Probeer het eens.

Sorry voor lang en voor dat we jou wel eens op het verkeerde been zetten. Het is een onbekend verschijnsel. Doe de updates van Windows na de integriteit te checken met de opdracht sfc /scannow
 
Ja, men wil nu eenmaal graag prutsen.
Maak eens een snelkoppeling met deze:

Code:
"%ProgramFiles(x86)%\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --new-tab-page-1 "%URL%"

Eventueel pad aanpassen.
 
Zo net weer thuis en gaan verder :)

Route 99,

1e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe" --in-process plugins ;- werkt niet
2e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe --in-process plugins" ; werkt niet
3e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe --in-process plugins" met Java 6 Up. 10 ; werkt niet

Alfred 2,

geprobeerd met:
4e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe" --in-process plugins" en met Tab compatibiliteit / Compatibiliteitsmodus: Vista SP2 ; werkt niet
5e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe" --in-process plugins" en met Tab compatibiliteit / Compatibiliteitsmodus: Win 7 ; werkt niet
6e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe" en met Tab compatibiliteit / Compatibiliteitsmodus: Vista SP2 ; werkt niet
7e: "c:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe" en met Tab compatibiliteit / Compatibiliteitsmodus: Win 7 ; werkt niet
 
Laatst bewerkt:
Maar wat gebeurt er wel mee?
Krijg je een foutmelding?
Zoja, welke dan?
 
Hoi Edmoor,

Krijg dezelfde foutmelding als in het begin:

Foutcode: Status_Acces_Violation
 
TVOF: Tijd Voor Opera/Firefox... :p
 
Niet zo drammen. Het gaat over Chrome en Edge.

Ik wil graag weten of u de controle opdracht sfc /scannow heeft gegeven om Windows beveiligde systeembestanden te controleren.
 
Hoi Alfred 2,

Nog niet gedaan, maar gaan we nu doen

onder DOS dacht ik toch

Moet een consolesessie als administrator uitvoeren??
 
Ja als administrator als je dat niet bent. Het kan op de prompt (met de opdracht CMD komt de opdrachtregel). Wanneer er fouten worden gevonden wordt er gevraagd om de stick met Windows setup bestanden in te voeren of die map aan te wijzen.
 
Ok uitgevoerd,

Verificatie is 100% voltooid
Er zijn geen schendingen van integriteit gevonden.
 
Probeer eens het volgende (gevonden op het Chrome forum) waar Will B 7332 het volgende voorstelt:

  • Open Verkenner
  • zoek de Chrome-applicatie in c: \ Program Files (x86) \ Google \ Chrome \ Application
  • Zodra je de applicatie met de naam 'chrome' hebt gevonden, hernoem je deze eenvoudig naar iets anders dan 'Chrome'. (Chroom, chrom, etc. Letterlijk alles zal werken.)
  • Open Chrome en de fout "Status_Acces_Violation" zou verdwenen moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou hij in post 12 al hebben gedaan.

Heb de naam v/h file veranderd in Chm.

Daar zou dan chm.exe van zijn gemaakt.
 
Goedemorgen,

Klopt Senso, reeds in het begin geprobeerd en werkt ook niet.

Waar ik nu aan zit te denken is:
- alles er overnieuw opzetten
- geen updates van window 7 uitvoeren en testen of Chrome wilt werken
- als het wel werkt dan, updaten tot januari 2020 en overnieuw testen met Chrome

m'n donker bruine vermoeden begint nu toch dichterbij te komen :-(
 
Sorry dat ik hier overheen gelezen heb :eek:

Succes iig met alles er opnieuw opzetten
Tip die ik iig wil meegeven is: Installeer niet de optionele updates omdat deze vaak problemen geven.

Laat even weten hoe het gaat!
 
Laatst bewerkt:
Thanks dorado.

Vraag nog niet opgelost, maar komende week er mee bezig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan