Netwerkschijf vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Berichten
218
Hoi alle,

Ik heb een Synology Nas. Nu wil ik hier een schijf van de Nas een netwerkverbinding mee maken in "Deze computer". Dit lukt en werkt en de schijf is te bereiken. Echter als ik mijn pc opnieuw start zie ik dat er geen netwerk verbinding meer tot stand komt (rood kruis) en bij het klikken op de netwerkschijf geeft de schijf aan dat mijn inlognaam en of wachtwoord niet goed zijn, door af te sluiten en verder niets meer te doen. Gooi ik deze verbinding weg en maak ik een nieuwe verbinding werkt het wel weer totdat ik mijn pc reset. Heeft iemand enig idee waar Windows10 zijn netwerkschijf wachtwoorden neer zet die hij gebruikt bij het opstarten van de netwerkschijf ?? Zodat ik de inloggegevens kan veranderen en of opnieuw invoeren en of de bewaarde gegevens kan weggooien ! Alvast bedankt voor alle hulp en een gezond en prettig nieuwjaar.
 
Je moet bij het maken van de netwerkverbinding aangeven dat de verbinding gekoppeld moet blijven, dus niet voor eenmalig gebruik.
 
Dat doe ik natuurlijk ook anders zou Windows ook geen verbroken verbinding aangeven. Dus helaas dat is het niet. Maar na enig speurwerk ben ik er zelf achter gekomen hoe het zit. Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Referentiebeheer, daar ging het dus verkeerd. Daar heb ik mijn Nas verwijderd en nu werkt het zo het hoort. Dus het slotje gaat erop.
 
Je snapt mijn antwoord geloof ik niet helemaal; als je een verbinding aanmaakt kun je met een vinkje aangeven dat de verbinding automatisch moet worden vernieuwd bij starten. Staat dat vinkje uit, dan krijg je wat jij hebt: je ziet de verbinding, maar hij werkt niet. Ik heb zelf ook een Synology Nas, en maak op dezelfde manier connectie met de verschillende mappen. Nooit problemen mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan