experiawifi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
322
Bovenste beste helpers van dit door mij zeer gewaardeerde forum.
Zo toch even kwijt dat ik blij ben dat dit bestaat voor al mijn computer gedoe.

Ik heb een squeezebox netwerkspeler op de slaapkamer staan. Sinds kort heb ik problemen dat na verloop van tijd, soms na paar minuten, soms langer, de speler stopt en uit zichzelf opnieuw opstart en ook niet automatisch verder speelt. Volgens de besturingsapp op mijn telefoon is de squeezebox nog gewoon aan het afspelen, de radio of playlist loopt gewoon door volgens de app op mijn telefoon. Als ik dan op volgende klik gaat ie weer verder met afspelen.

De speler is draadloos verbonden. Als ik hem bedraad doe via powerwal adapters dan is die continue aan het bufferen. Dat is nog veel erger.

dit staat er dan in de logfile van de router;
01/02/2021 14:55:07 sending ACK to 192.168.2.6
01/02/2021 14:55:06 sending OFFER to 192.168.2.6
01/02/2021 14:50:47 sending ACK to 192.168.2.6
01/02/2021 14:50:46 sending OFFER to 192.168.2.6
01/02/2021 14:46:58 sending ACK to 192.168.2.6
01/02/2021 14:46:57 sending OFFER to 192.168.2.6
2.6 is de squeezebox

Het is nu overdag maar ook savonds of zelfs snachts gebeurd dit.

Wie heeft een idee wat het kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Is dat het enige wat je routerlog vermeld?

Schakel eens alle onnodig processen uit gerelateerd aan internet welke uitgevoerd worden & kijk of er verschil is.
 
Is dat het enige wat je routerlog vermeld?

Schakel eens alle onnodig processen uit gerelateerd aan internet welke uitgevoerd worden & kijk of er verschil is.

In de router processen uitschakelen? Onder dhcp leases kan ik delete aanvinken, bedoel je die? en dan alleen de squeezebox aanlaten?
Moet ik dan wel even in overleg met anderen doen. Er zijn 12 apparaten in de lijst. En die extra wifi van kpn staat er ook in. die moet ik dan wel aanlaten denk ik?
 
Waarom geef je geen antwoord op de eerste vraag?

M.i. verstaan we elkaar niet helemaal. Kijk eens naar welke processen in taakbeheer actief zijn bedoel ik....
Plaats eens volgende logs om daarin wijzer te kunnen worden:
Log 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op"
RunAsAdmin.jpg
Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:

  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points


Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".

  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op MTB.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen


attachment.php

paperclip.png



Log 2:

  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie
    RunAsAdmin.jpg
    als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:


autorunstxt.png



  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op AutoRuns.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen


attachment.php

paperclip.png
 
Laatst bewerkt:
dank Dorado, ga ik vanavond doen op de laptop die als server dient voor de squeezebox. Maar dan sluit ik dus ook de serversoftware af als ik alles moet afsluiten?

En ja dat is het enige wat de router te melden had over de squeezebox. De rest van de IP adressen ging over andere apparatuur.

bijgaand de autoruns log

en de mbt bijlage

spotty wordt genoemd, dat is spotify plug in voor squeezebox.

edit: ik dacht de Logitech Media Server te hebben uitgeschakeld maar de scan is gedaan terwijl LMS toch nog aanstond.
 

Bijlagen

  • autotuns.txt
    30,3 KB · Weergaven: 13
  • MTB.txt
    33,4 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, ik heb hier nog niet eerder een vraag over gehad en dus behandeld. Het is voor mij nieuw. Ik heb iig deze info & instructies er over gevonden. Heb je de Squeezebox op die manier ingesteld?

Er is blijkbaar iets mis met de Spotify plugin. Kun je die allereerst eens verwijderen & daarna kijken wat er gebeurt?
Vervolgens zou je deze daarna wellicht opnieuw kunnen installeren om zo te zien of het wel goed gaat en daar wellicht het probleem ligt...
 
Hoi Dorado. Ik stream niet over internet naar een remote computer. Het blijft in mijn huisnetwerk.
Het probleem doet zich niet alleen voor met spotty maar ook bij internetradiostations.
1 Ik zal spotty eens uitvinken op de serversoftware.
2 En ik zal eens muziek van mijn eigen collectie op de externe HD afspelen.
3 En ik heb nog een squeezebox bij de hifi staan, bedraad en die zal ik eens op wifi zetten.


resultaten nadat ik spotty heb uitgevinkt:
De squeezebox stopt nog steeds plotseling en start dan opnieuw op. Er is dus geen verbetering.
muziek van HD idem.

De andere squeezebox maakt gaan verschil bedraad of wifi, speelt gewoon probleemloos.

ik ga hem eens omwisselen met de andere squezebox.


Het is een hardware probleem!:shocked:

Ik nam de squeezebox van de slaapkamer mee naar beneden en daar waren dezelfde problemen. Met heen en weer met aansluitdraden wisselde ik op een gegeven moment ook de voeding. En dat was het!:confused: De squeezebox van de slaapkamer doet het wel goed op de andere voeding. Dat is geen geschakelde adaptervoeding maar een lineaire voeding.

De squeezebox bij de hifi werkt wel op de adaptervoeding.

De squeezebox op de slaapkamer is al een oudje. En die heeft blijkbaar een grotere voeding nodig.?

ouderdomsslijtage :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Complimenten dat je daar zelf achter bent gekomen. Vanaf hier had zonder die informatie dat nooit tot die oplossing geleid!
Was bij de Squeezebox dan geen geschikte voeding bij inbegrepen?

Iig top & veel plezier ermee :thumb:
 
jawel, originele voeding 5v 2a, maar ik denk dat er in de electronica bij de voeding in de squeezebox iets aan slijtage onder hevig is.
Die lineaire voeding voor de andere squeezebox heb ik er zelf bij gezet. geeft beter geluid. (beetje audiofiel wel)

maar bedankt voor de moeite voor het meedenken!
 
Hallo

Bij een geschakelde voeding ....

Zo goed als altijd defekte condensatoren. (deze staan dan meestal bol , of extremer ... lekken elektroliet)

ALs je deze voeding open krijgt ... deze vervangen door nieuwe exemplaren , nooit geen problemen mee. (petroleum lost de lijmnaad op)

Let wel op , als je hierop "googled" "squeezebox" ... , bestaan deze voedingen blijkbaar in 5V en 12V uitvoering. (verschillende revisies van dit toestel ??)

Uitgangsspanning altijd eens controleren op stabiliteit met multimeter.

Peter
 
Laatst bewerkt:
..maar de geschakelde voeding werkt wel goed op de andere squeezebox...?

Maar zodra de kringloopwinkels weer open zijn ga ik eens in de bakken met voedingen zoeken. 5v minimaal 2a.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan