Google geeft resultaten in het Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Als ik de laatste dagen Google een zoekopdracht geef, dan zijn de bovenste resultaten steevast in het Frans en pas daarna in het Nederlands. Nochtans is de taalinstelling "Nederlands". Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen om alleen resultaten in het Nederlands te krijgen? Ik gebruik Firefox.
 
Wat heb je een paar dagen geleden aangepast dan? VPN in gebruik genomen? Een ander provider? Google kijkt naar het IP adres van de vraagsteller en gaat dan uit dat de vraag vanuit een bepaald land komt en baseert daar de suggesties op.
 
Bij Tools en bij Instellingen Nederlands (be) selecteren. In het Google account eveneens Nederlands (be) en locatie gegevens gebruiken voor nu even uitschakelen. Dat hoop ik tenminste...
 
Allen hartelijk dank voor de tips. Echter: niets helpt. Ik zal het wel moeten leren aanvaarden, maar het is toch vervelend.
 
Stomme dooddoener voor een vraag. Niets helpt als je niets doet. Vooral ook niet reageren op vragen en even schrijven wat je zoal geprobeerd hebt.
 
België is een twee of zelfs drie talen gebied en Google heeft onderaan, bij Zoekinstellingen, alleen een voorkeuze voor België. Bovenstaande zoekresultaten zijn vaak plaatsen die door bedrijven gekocht worden en zo het verdienmodel van Google. Wat voor u alleen nog kan uitmaken, als u het Google account tenminste juist heeft ingesteld, dat is dat Google afgaat op de locatie van het IP adres. Zo zou u eens moeten vergelijken met de zoekresultaten van mensen die in België een andere Geo locatie hebben. Op de pagina van de volgende link kan de locatie bepaald worden door 5 services tegelijk: https://www.iplocation.net/ip-lookup Door de verschillende gebruikte methoden zullen er verschillende plaatsen gevonden worden maar zouden deze veelal in Franstalige gebieden zijn en anderen krijgen niet de Franstalige zoekresultaten, dan zou u aan de Internet provider kunnen vragen om een ander IP adres toegewezen te krijgen, welke beter past bij uw Vlaamstalige locatie. Een kwestie van kijken hoe dat bij anderen gaat dus. Gebruik hiervoor een vragen forum of iets dergelijks. Prettige avond
 
Als reactie op de raadgevingen: Alles nog eens gecontroleerd en geprobeerd en hieronder de resultaten:

De reactie van VenA op 2 januari: Ik heb niets aangepast - geen VPN - geen andere provider.
Aan Albert2 op 2 januari: Instellingen Nederlands(be) - Zoekresultaten weergeven in het Nederlands (Google account) - Locatiegeschiedenis in Nederlands geven
Aan Manamana: Taalpakketten: in het Nederlands - FF in het Nederlands - Versie-geschiedenis FF in het Nederlands
Aan VenA op 12 januari: Je kan inderdaad het paard naar de rivier leiden maar als de rivier bij aankomst droog staat . . . . . .
Aan Alfred2 op 12 januari: de ip-locatie is zuiver Nederlandstalig en een hier in de buurt liggende Vlaamse stad.

Wel moet ik zeggen dat mijn probleem (als ik het al een probleem mag noemen - eigenlijk meer een vervelende zaak) pas sinds enkele weken bestaat. Ik zal dan ook de raad van Alfred2 volgen en bij vrienden (van dichtbij en/of veraf) informeren of zij hetzelfde verschijnsel hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan