LG 65 inch GX internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyBru

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2016
Berichten
46
Beste dames/heren,

Ik heb een vreemd probleem. Thuis heb ik een gangbaar internet abo bij Ziggo. 250 down en 25 up. Komt ook prima en volledig door op mijn PC. Ik heb mijn wifi geregeld met een powerline Magic 1 1200+ van Devolo. Ik heb 3 units in huis hangen. Nu hebben wij een nieuwe tv en hangt de Devolo hier een twee meter vanaf keurig in de muur. Ik haal op de tv via de wifi op Speedtest van Ziggo een 45 mbps gemiddeld met soms wel een dipje naar de 20 toe. De up is vrij stabiel rond de 20 a 25 constant. Waar dit door komt weet ik niet maar dit is wel te merken op de tv.

Nu wil ik eigenlijk de tv bekabelen voor de stabiliteit etc. maar als ik dat doe, via de Devolo unit, dan zijn de Speedtest resultaten gemiddeld tussen de 10 en 20 mbps down en toch wel een 20 a 25 up. Ik gebruik een cat 6 kabel en heb ook andere kabels geprobeerd. Ik heb mijn Ziggo Connectbox in bridgemodus en hierachter een Asus RT- ac66u met Merlin die al het verkeer regelt.

Heeft iemand een idee wat hier fout gaat? Het lijkt me sterk dat een bekabelde connectie trager is dan een 2.4 of 5 ghz connectie met dezelfde unit. Als ik een laptop aan dezelfde kabel hang vanuit de Devolo unit dan pakt hij ruim 130 mbps down dus ik snap het niet. Hopelijk hebben jullie een idee.

Danny

Aanvulling: Al mijn vaste apparaten hebben een vast ip adres via de Asus en ik heb de DNS al aangepast in de LG. Die staat nu standaard op 8.8.4.4.
 
Laatst bewerkt:
Al mijn vaste apparaten hebben een vast ip adres via de Asus
Not, wordt door de DHCP server in de router toegekend en noemen ze dynamisch en is niet vast, dat stel je in in het apparaat zelf buiten de DHCP range van de router.
Die DNS adressen ook in de router aangepast?
Bij een ander apparaat wel redelijk tot goed, idd. de TV.

Welk type LG is het exact?
Staat de laatste firmware erop?
 
Hoi en bedankt voor je reactie.

Ja in de Asus heb ik de ip adressen van de devices, pc, tv, Devolo units, wifi camera etc. buiten de dhcp range ingesteld. De DNS staat in de router hetzelfde ingesteld inderdaad.

Het gaat vooral om de apps van Videoland en Disney+. Netflix geeft geen problemen. Dit komt denk ik omdat Netflix een flinke buffer gebruikt en de andere twee genoemde niet.

Het is de LG OLED65GX6LA en ja, deze draait op de laatste firmware.
 
En wat zegt de Devolo software over de kwaliteit van het signaal?

Het feit dat het een 1200+ set is zegt weinig. Over een slecht electriciteitsnet zal de snelheid beperkt zijn. Ik ken situaties waar het met dergelijke spullen echt niet sneller gaat dan 10mb.
 
Devolo kwaliteit.png

Volgens mij ligt het daar niet aan. Het gaat om de middelste, dat is de woonkamer waar de tv staat.
 
Hallo

Hou dit in het achterhoofd :

Mocht het huis zijn aangesloten op een 3 fazig elek. net , dien je wel op dezelfde fase te blijven.

Of ... phasecouplers monteren.

https://www.energids.be/nl/vraag-an...eenfasige-of-een-driefasige-aansluiting/1933/

Je kunt natuurlijk ook een babyfoon gebruiken , die werkt via het elektr.net om te kijken of de kwaliteit o.k. is , en of je op dezelfde fase zit ...

Snelle test .... een verlengkabel gebruiken als test om die devolo's aan te sluiten.

Peter
 
Met de laptop aan dezelfde kabel is er geen probleem.....
Al contact met LG opgenomen? ligt toch duidelijk aan de tv.
 
Nou we hebben maar 1 fase in onze woning en in principe doen de Devolo’s het prima. Wat verlies is te verwachten door het stroomnetwerk. Maar met ruim de helft van de snelheid van wat er binnenkomt ben ik dik tevreden.

Nou ik vind het zo vreemd. Ik dacht dat als het over de WiFi wel goed zou gaan dat het bedraad dan beter zou zijn. Volgens mij is het dezelfde chip die het verwerkt in de tv. Maar als jullie niets anders weten wat ik fout zou kunnen doen dan neem ik contact op met LG. Ik dacht misschien zeggen jullie zo, o dan moet je dat even aanpassen in je router oid Maar bedankt allemaal
 
Ik ga morgen nog even een rechtstreekse kabel vanaf mijn Asus naar mijn tv proberen. Rechtstreeks naar mijn Connectbox zal niet werken denk ik als hij in bridge modus staat. Ik zal even laten weten wat de resultaten zijn.

Zal het een 100 mbit chip zijn in mijn tv? Kan ik ook nergens vinden..
 
Hoi was ik weer. Ik heb vandaag een rechtstreekse kabel gelegd tussen de meterkast en mijn tv. Kwam uit op 44 mbps download snelheid. Stop ik hierna de kabel in mijn laptop, 256 mbps download snelheid.

Ik ga maar even contact zoeken met LG hoe dat kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan