• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicoH1967

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2016
Berichten
48
Hallo forum leden,

Allereerst natuurlijk allemaal een goed 2021 toegewenst :D

Ik heb een vraag over een rooster in excel.
Ik wil uit een horizontaal rooster ( blad1) bij het invoeren van de naam in cel 2 ( blad2)
een overzicht van de betreffende medewerker krijgen.

Dit is dan voor de medewerker wat overzichtelijker en printbaar op 1 blad.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft ?

Ik stuur een deel van een voorbeeld rooster mee.

mvg Nico
 

Bijlagen

  • blad1.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 41
Een tabel gebruiken. Hierin zet je de gegevens onder elkaar en vervolgens gebruik je een draaitabel om de gegevens per medewerker te presenteren.:)
 
Wat Vena zegt:

Edit: een optie met formule ook toegevoegd op je tabblad 2.
Ook hiervoor dienen de gegevens onder elkaar te staan. Je ziet ook dat er verwezen wordt naar de tabel. Hopelijk kan je er wat mee
 

Bijlagen

  • blad1.xlsx
    24,2 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Hallo,

Hierbij heb ik geprobeerd met behulp van formules iets te maken.

Kees
 

Bijlagen

  • Rooster_test.xlsx
    28,4 KB · Weergaven: 13
Hallo Nico,

In bijgevoegd bestand is het rooster dat op Blad2 staat op 1 vel A4 uit te printen. Het is dan wel erg in miniformaat.
Voor een mooie werking van het rooster heb ik Blad2 en Blad3 beveiligd, maar deze zijn vanzelfsprekend zonder wachtwoord uit de beveiliging te halen.
Omdat ik zeer lange formules heb gebruikt (misschien zijn ze te vereenvoudigen?) heb ik de door mij gebruikte formules namen gegeven en uiteindelijk was er maar een enkele formule nodig om op het hele rooster op Blad2 de gewenste uitkomsten te krijgen. Kleinigheidjes zoals de vermelding van de tijd: 9:00 uur wordt standaard niet als 9:00 uur weergegeven maar als een serieel getal: 0,375.

Succes,

Kees
 

Bijlagen

  • Rooster_vervolgtest.xlsx
    29,6 KB · Weergaven: 33
Ik zou gaan voor gegevens onder elkaar in een tabel. Analyses maken wordt veel gemakkelijker en alles is dynamisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan