Verjaardagen inladen in agenda MS Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertDP

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Berichten
29
Hallo,

Ik neem van de collega's de verjaardagen op in mijn Outlook agenda.


Ik volg in principe de juiste stappen (zoals de voorbije jaren, toen lukte het altijd -> xls bestand opslaan als CVS bestand / openen in Notepad / ; vervangen door , / opslaan / bestand importeren via Outlook en de juiste velden met elkaar matchen ) maar nu lukt het mij helaas niet.

-> De namen worden nog correct weergegeven maar achter de naam staat er codetaal.
-> De startdatum wordt gesplitst (8/02/2021 wordt 8/02ENS JAN) - geen idee hoe dit komt.
-> En bij all day event komt er in plaats van NO het volgende te staan N/02/ENS JAN

Ik werk nog steeds met Office 2016.

Ik voeg het voorbeeld toe

Bekijk bijlage Voorbeeld.docx
Bekijk bijlage Test.csv

Ik heb zelf al wat van alles geprobeerd, info gezocht via internet maar voorlopig heb ik nog niet de juiste info gevonden.

Mogelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen aub?

Alvast bedankt!

Bert
 
Ik vermoed dat het komt door het - teken
Als ik JANSSENS JAN - 08/02/1980,8/02/2021,No vervang door JANSSENS JAN | 08/02/1980,8/02/2021,No worden de verjaardagen netjes geïmporteerd.
 
Bedankt Pagadder voor de snelle reply en de tip!

Ik heb dit hier ook geprobeerd maar voorlopig lukt het nog niet. De startdatum en de naam worden nog altijd gesplitst weergeven.

Mogelijk ligt het aan mijn instellingen van Excel/Outlook (al heb ik daar zelf niets van gewijzigd)

Wel bedankt om even gecheckt te hebben.

Groeten,

Bert
 
Vreemd, ik krijg het volgende na import. (de no had ik niet toegewezen)

Bekijk bijlage 354130

Misschien office herstellen.
Ga naar Configuratiescherm
Druk op Programma’s
Druk op Programma’s en onderdelen
Selecteer Office en druk op rechtermuisknop en kies wijzigen
Kies voor (snel)herstellen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Office aangepast maar ik krijg nog steeds hetzelfde resultaat.

De naam wordt gesplitst weergegeven en startdatum is nog steeds 8/02/ENS JAN N

Bekijk bijlage Doc1.docx

Ik heb geprobeerd om de vorige file op te laden (die vorige jaar werd gebruikt/toen werkte het wel) -> lukt ook niet meer
Ook geprobeerd bij collega -> lukt ook niet.

Vermoedelijk moet het dus wel aan ons Office systeem liggen. Jammer.

Een alternatieve weg bestaat er vermoedelijk niet.
 
Een alternatieve weg bestaat er vermoedelijk niet.
Ik ben nog eventjes aan het denken geweest.
Als je toegang hebt tot een excel versie waar het wel lukt. (privé excel, vriendenkring....) zou je de agenda kunnen exporteren en dan importeren naar de agenda waar je de verjaardagen wilt hebben.
Als je zelf een Gmail adress hebt, kan je ook proberen de gegevens te exporteren naar een Google agenda en nadien importeren naar de agenda waar je de verjaardagen wilt hebben.
 
Bedankt Pagadder voor de support! Jouw alternatief heeft mij zeker geholpen. Fijn dat er experts zijn die beginners op weg kunnen helpen :)
Ik heb de lijst ingeladen op mijn eigen pc (met nog oudere versie van xls) en dan de agenda integraal opgeladen in nieuwe versie. Dit is gelukt.

Nogmaals dank voor de input,

Fijne dag nog,

Bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan