Problemen met Schijfcontrole/chkdsk HDD WD Elements

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de PC waar de schijf het probleen had een SFC en een DISM uitvoeren, of wordt de schijf daar nu wel gezien en kun je nu wel een chkdsk uitvoeren?, dan is het niet meer nodig.
https://simpleitpro.com/index.php/2...-sfc-scannow-windows-10s-native-repair-tools/

Op de eerdere computer (waar de schijf het probleem had) krijg ik nu geen schijfherstel meer, wanneer ik de schijf aansluit!
Ook het maken van een back-up is weer mogelijk!

Maar ik heb net geprobeerd om chkdsk /r en chkdsk /f uit te voeren en ik krijg weer de "An unspecified error occurred (766f6c756d652e63 3f1)" te zien in opdrachtpromt!
Ook d.m.v. Minitool Partition Wizard (check only optie) (waar ook een chkdsk ingebouwd zit) krijg ik ook een melding: "Fouten. Kan niet doorgaan met CHKDSK in alleen-lezenmodus.

Dus blijkbaar ben ik er nog niet en lijkt het probleem in de eerste computer te zitten?

Net even snel nog in Minitool Partition Wizard de Check & Fix dectected erros optie gekozen.
Ook daar de zelfde foutmelding als in opdrachtpromt: An unspecified error occurred (766f6c756d652e63 3f1)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker voor nu op dit moment sfc /scannow uit! En zal de uitkomst gelijk hier melden!

De sfc /scannow scan is zojuist voltooid.

"Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden."!

Dus dat is goed nieuws!

De computer die problemen weergeeft is Windows 7 en heeft daardoor geen DISM (als ik het goed begrepen hebt)!
Wat nu dus?

Ik zit te verzinnen om als alternatief een scan met "Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows 7 voor x64-systemen (KB947821) [oktober 2014] uit te voeren.
Is dat een goede alternatief voor DISM?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En ik maar denken dat met W10 was, is nog steeds te upgraden indien de drivers voor de hardware in W10 wil.

Dism wordt idd niet gebruikt in W7.
Alle drivers up-to-date?
Al gescand met Malewarebytes en Adwcleaner?
 
En ik maar denken dat met W10 was, is nog steeds te upgraden indien de drivers voor de hardware in W10 wil.

Dism wordt idd niet gebruikt in W7.
Alle drivers up-to-date?
Al gescand met Malewarebytes en Adwcleaner?

Beide gescand en niks gevonden, ook nog even drivers gevonden alles is up-to-date.
Melding bij chkdsk blijft staan in opdrachtprompt, dus tja...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan