Premier Pro herkent mijn grafische kaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalekanarie

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
108
Beste forumleden,

Ik heb een lenovo y520 laptop met een Nvidia GeForce GTX 1050 video kaart.

Nadat ik Adobe Premiere Pro had geïnstalleerd kreeg ik gelijk deze melding:


Ik heb heb internet afgestruind naar info en ik kwam erachter dat ik de Studio Drivers van Nvidia moest hebben. Dit heb ik eerst met de Nvidia GeForce NOW programma geinstalleerd.
Na de studio drivers op deze manier geïnstalleerd te hebben kreeg ik nog steeds dezelfde melding. Daarna heb ik het via de website van Nvidia geprobeerd en nogmaals zonder succes. De driver die ik geïnstalleerd heb is de 460.98 versie.

Weet iemand wat ik moet doen?


Alvast bedankt!
 
Probleem al gefixed? Je hebt al gerestart? Kun je in de Windows Device Manager de software voor de videokaart updaten? Is Premiere up to date?
 
Ik heb Premiere gisteren via de Adobe Creative Cloud app geinstalleerd, dat betekent dat het de laatste versie van Premiere is.
Ik het ook via device manager oftewel apparaatbeheer geprobeerd de drivers te installeren. Daar krijg ik een melding dat ik al de laatste versie van mijn drivers heb geinstalleerd.

Dus Premiere en mijn drivers zijn up to date maar alsnog krijg ik de melding dat Premiere niet mijn Nvidia kaart detecteert maar mijn onboard Intel kaart.
 
In apparaatbeheer zou je je onboard videokaart kunnen uitschakelen.
Kijken of premiere dan de goede kaart ziet.
 
Je hebt hem wel aan de adapter?
Meeste notebooks gaan op alleen accu naar de Intel GPU voor energiebesparing.

Indien aan de adapter de nVidia eerst inschakelen via de Intel GUI.
 
Je hebt hem wel aan de adapter?
Meeste notebooks gaan op alleen accu naar de Intel GPU voor energiebesparing.

Indien aan de adapter de nVidia eerst inschakelen via de Intel GUI.

Ik heb mijn laptop bij grafisch zware taken altijd op de adapter aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen.

ik heb bij de nvidia control panel ook Nvidia gekozen bij de algemene instellingen.

Hoe kan ik mijn nvidia kaart selecteren bij de intel GUI?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan