Family Link / Youtube kids / Google play games Drama

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkQ

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2020
Berichten
11
Goedenavond,

Ten einde raad zijnde hoop ik dat iemand hier mij kan helpen. Ik ben een vader van 4 kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar. Ze beginnen allemaal al aardig overweg te kunnen met laptop, tablet en chromebook. We zijn nu zover dat we voor alle 4 een eigen gmail-account aangemaakt hebben (via Family Link). So far so good... ze kunnen allemaal zoeken op Chrome en mailtjes sturen, wij kunnen schermtijd instellen en apps beheren.

Maar nu komen de problemen:
De oudste 2 spelen graag het spel Township. Maar de voortgang op de chromebook opslaan zodat ze later op de tablet verder kunnen spelen en vice versa dat lukt niet omdat hun account geen gebruik mag maken van Google Play Games. Dus ruzie in de tent want ze willen natuurlijk tegelijk hetzelfde apparaat gebruiken omdat daar hun spel op staat...U begrijpt het wel....

De jongste kijkt graag filpjes van Pieter Konijn, maar hij kan met zijn account alleen gebruik maken van Youtube Kids. En als je daar op Pieter Konijn zoekt, dan krijg je alleen filmpjes van Peter Rabbit. Misschien goed voor zijn engelse taalontwikkeling, maar toch niet precies wat we willen. Gevolg is dat we toch maar weer onder ons eigen account inloggen zodat hij gewoon nederlandse filmpjes kan kijken, met alle mogelijke ongewenste content die hij dan ook te zien krijgt.

Aangezien ik vast niet de enige vader ben met kinderen zijn er vast meer mensen die deze problemen ondervinden. Kan iemand mij vertellen hoe ik veilige, maar ook functionele omgevingen voor onze kinderen kan maken?
Ik lees wat over apps als qustodio, echter ook daarover zijn de meningen verdeeld als ik de reviews lees.

Als er iemand hulp kan bieden dan graag.
 
Gewoon volledige toegang geven tot het www. Niet lopen prutsen met zogenaamd ouderlijk toezicht. De oudste zal je in kennis al wel voorbij zijn en de anderen volgen ook zeer snel. Het is niet anders:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan