Gezocht: Nieuw toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
158
Help!

Door de bomen zie ik het bos niet meer ....of: door de borden zie ik de toetsen niet meer....

Ik kan maar geen besluit nemen over de aanschaf van een nieuw toetsenbord. Wat ik zoek?

  • Een volwaardig toetsenbord, Qwerty, het liefst draadloos. En met tussenstuk (pijltjes en insert/home knoppen enz) en daarnaast nog een volwaardig nummeriek deel.
  • Een plat toetsenbord, dat iets schuin kan staan
  • Platte toetsen die dus bijna in het bord verzonken zijn.

Ik heb bol.com en dergelijke sites al bekeken. Mijn eerste aankoop was op zich goed (Gembird), ware het niet dat ik mij op de indeling had verkeken en dus een Azerty-bord had gekocht.
Ik heb het er een tijdje mee uitgehouden, maar nu erger ik me er steeds meer aan en de spatiebalk doet het niet altijd goed. het moet dus vervangen worden.

Qua merk maakt het mij niet zoveel uit, maar ik wil toch ook niet veel duurder dan ± € 50,-- uit zijn. Ik lees ook over soorten toetsenborden (scissortoetsen e.d.). Ik word daar niet erg wijs uit, maar wellicht helpt het mijn zoektocht te vereenvoudigen?


Wat ik tot nu steeds tegenkom:
- Niet een volwaardig toetsenbord: pijltjes ontbreken, of de middentoetsen zijn anders gepositioneerd
- Niet plat (genoeg)
- Kleine F-toetsen
- Qwerty maar toch weer anders
- ....... (Zucht....)

Wie kan mij een paar suggesties doen die passen bij mijn wensen?
 
Ha femke98,

Tja, zó'n zoekvraag kan ik zelf ook doen. Levert me niet (lees: ruim onvoldoende) resultaat op...en geeft me dus juist gevoel van bomen en bos...:rolleyes:

In de gesponsorde rij:
1 = bedraad
2 = ruim boven budget
3 = zonder middendeel
4 + 5 +6 = bedraad (+ hoog of zonder nummeriek)

In de plaatjes eronder:
1. = zonder nummeriek/middendeel
2. = hoog en bedraad
3. = ergonomisch (teveel toetsers en bellen + hoog
4. = zou kunnen volstaan maar is niet leverbaar

En zo kan ik dus nog wel even doorgaan.

Graag een advies (óf een goede zoekvraag) dat beter past bij mijn wensen.
 
Fujitsu LX410 draadloos. Prima bordje om op te typen en niet te duur.
 
2000905254.jpeg

Is dit de toetsenhoogte die je zoekt (als voorbeeld) of zoek je nog lager?

Dan kom je bijna bij Apple uit, maar ja, die is ruimschoots boven het budget (€ 140,-)
2001528769.jpeg
 
Waar een mens zich druk om kan maken. een toetsenbordje van max 5 tientjes.? Wandel een computerwinkel in en test wat je bevalt en koop dat ding. Of wacht een maand tot de kringloopwinkels weer open zijn en koop de hele bak met toetsenborden.
Er is toch niemand hier die kan beoordelen wat jij een fijn toetsenbordje vindt. Na 2 dagen rammelen op zo'n ding ben je er toch al aan gewend.
 
Ja, deze zou zeker kunnen! Wel kleine functietoetsen, maar ik houd hem in gedachten!


OEPS! Die is écht mooi!!

Alhoewel de toetsen van die fujitsu echt niet hoog zijn, zeker vergeleken met HP, Dell etc. Dan toch maar iets als dit -> https://www.amazon.nl/CSL-toetsenbo...ocphy=1010443&hvtargid=pla-820849158379&psc=1
Prachtig toetsenbord, opmaak precies wat ik zoek voor een erg leuke prijs, maar geen querty


2000905254.jpeg

Is dit de toetsenhoogte die je zoekt (als voorbeeld) of zoek je nog lager?

Dan kom je bijna bij Apple uit, maar ja, die is ruimschoots boven het budget (€ 140,-)
2001528769.jpeg

Deze toetshoogte is prima. Lager mag, maar inderdaad, daar hangt al snel een prijskaart aan!
 
Waar een mens zich druk om kan maken. een toetsenbordje van max 5 tientjes.? Wandel een computerwinkel in en test wat je bevalt en koop dat ding. Of wacht een maand tot de kringloopwinkels weer open zijn en koop de hele bak met toetsenborden.
Er is toch niemand hier die kan beoordelen wat jij een fijn toetsenbordje vindt. Na 2 dagen rammelen op zo'n ding ben je er toch al aan gewend.

Ik ben het daar wel mee eens. Wij kunnen toch nooit dat vinden wat een ander nodig heeft, dat moet je echt zelf doen. We kunnen wel linken blijven geven, maar dan is dit niet goed, dan dat weer niet etc.
En als men zoveel eisen heeft voor een toetsenbordje, ja dan ga ik met Lange Per mee, verhoog dan je budget.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan