bluetooth speaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
158
Hallo allen,

We hebben een tweede kamer ingericht als loungeruimte. Het enige dat nu nog ontbreekt is een beetje leuke muziek als we daar zijn. Tegenwoordig zie ik bluetoothspeakers e.d. maar ik heb nog geen kaas gegeten van hoe dat precies werkt.

Beneden heb ik nog een Harman Kardon-set (bedraad, bij de tv) en in ons kantoor is er ook nog een 5.1.-set bedraad gekoppeld aan de PC.

Dus, mijn vraag is dan ook wel drieledig:
1. Kan iemand mij uitleggen (of een duidelijke website geven met uitleg) hoe het nu precies werkt met zo'n bluetooth speaker en het streamen van muziek?
2. Hoe maak ik dan een playlist aan (waar: online, lokaal op pc of telefoon?) en hoe bedien ik die dan vanuit de loungeruimte (wil gewoon lekker muziek hebben en niet om de haverklap daarin zelf opnieuw iets aan moeten zetten).
3. Wat is een goede speaker die ik hiervoor kan gebruiken (ruimte is ± 25-30m2)? Het liefst voor een redelijke prijs.

Ik heb geen abonnement op bijvoorbeeld spotify. Ik wil wel graag een playlist zónder reclame kunnen afspelen.

Wellicht zijn er websites die dit prima beschrijven, maar ik vind ze niet....Kunnen jullie helpen?
 
Ha Femke98,

Dank ook hier voor je linkjes. Zeker de laatste helpt al wel.

Het geeft nog geen antwoord op:

1. Met welk programma/app stream ik dan de muziek en welke opslagcapaciteit vraagt dat dan en waar? (vraag 2 van mijn eerste post) --> stuk van coolblue helpt wel, maar is nog niet concreet genoeg voor mij merk ik. - wat is nu het slimste en uiteindelijk makkelijkste te bedienen?

en

2. Een suggestie voor de aanschaf van een passende speaker in de ruimte die ik aangaf (vraag 3 uit mijn post).
 
Hallo, Het best lijkt mij een Bluetooth speaker want WiFi hoeft daarvoor niet bereikbaar te zijn en je kan die speaker dan zo meenemen. Op de motorfiets heb ik een ouder model Bluetoothspeaker van UA (United Artists). Deze kan ik de hele week gebruiken zonder te hoeven opladen terwijl die keihard moet, dat is een belangrijk voordeel en met beide knoppen ingedrukt zegt een stem hoe veel dat die geladen is. Streamen doe je met een moderne smartphone maar een tablet met Bluetooth en enig bereik kan ook. De telefoon blijft onmerkbaar verbonden, dus zelfs wanneer ik alle apps op de telefoon sluit en ik zet de speaker uit en een dag later weer aan, dan speelt de muziek verder. Zolang ik op de telefoon in het snelmenu bovenaan, het symbooltje van Bluetooth blauw houd, anders is de toverkracht weg. Als ik ver wegloop dan onderbreekt de muziek even en als ik terug in de buurt kom dan hervat het. Ik gebruik een standaard app voor afspelen van muziek, Pulsar. De map met .mp3 bestanden laat ik zichzelf in deze speler herhalen en ik hoef dan alleen elke afzonderlijke keer, als ik naar muziek wil luisteren, een map naar wens te kiezen. Zou je de app van de UA Bluetooth speaker op de telefoon installeren, dan kan je met de volumeknoppen ook nog naar een volgend of vorig nummer. De muziekkeuze wordt makkelijker wanneer je van een heel album één mp3 bestand maakt maar afspeellijsten maken en opslaan van de afspeellijsten kan natuurlijk ook.

De muziekkwaliteit laat vaak veel te wensen over. Voor in een kamer zal je wat aan de speakers gaan draaien en kantelen of een plek zoeken waar die nog het beste klinkt. Goed stereo heb je alleen met bluetooth speakers die koppelbaar zijn en wanneer je er dan dus twee hebt. Op YouTube en Internet in zijn algemeen, zijn tests te vinden waar ze een vergelijk van de klank maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan