earbuds voor samsung tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

goozemen

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2012
Berichten
46
onlangs heb ik draadloze earbuds van mossmedia bij bol gekocht.
de buds waren zeer snel gekoppeld aan mijn samsung tablet
via npo een programma geselecteerd wat ik graag wilde zien
uitzending start maar na drie tellen stop het en blijft het cirkeltje maar ronddraaien op het beeld
earbud geheel ontladen maar probleem blijft

met bedraad systeem geen enkel probleem

wat kan dit zijn
 
Ik denk aan een probleem met verbinden van Bluetooth. Probeer om de Bluetooth verbinding te starten door deze mogelijkheid, in het snelmenu bovenaan, pas aan te zetten wanneer de stream al is begonnen. Ofwel in het proces van verbinden of tijdens de verbinding, kan er een conflict zijn tussen Bluetooth en WiFi. Deze golflengtes liggen dicht bij elkaar en Bluetooth onderhandeld niet met WiFi signalen, zoals WiFi onderling wel. Over hoe sterk het WiFi signaal is kunnen wij nog niets weten. Het lijkt mij dat de WiFi verbinding verbroken is. Kies op de router, voor het voorkomen van conflicten en een optimaal WiFi signaal, desnoods een ander kanaal. Er zijn hulpprogramma's die in een grafiek laten zien welke kanalen het meest vrij zijn. Helaas zegt dat niet alles over verstoringen.

Op de router kan je het kanaal wisselen, maar veel beter nog: kiezen voor een hele andere WiFi frequentieband: van 2,4 GHz (WiFi maar ook Bluetooth) naar 5 GHz (kortere en snellere golflengte maar dringt slecht door obstakels zoals vloeren en muren) als jou apparaten dat ondersteunen, of de kanaalbreedte veranderen van 40 MHz naar 20 MHz of andersom. Voor 40 GHz geldt dat er 8 kanaalnummers benut worden in plaats van 4 bij 20 GHz. In principe zijn er keuzes tussen kanaal 1, 6 en 11 die elkaar niet overlappen en voor het verhelpen van problemen worden gebruikt. Waar Bluetooth werkzaam is dat valt denk ik niet te zeggen.

Lees het hier eens na als het tablet later pas met Bluetooth verbinden niet helpt: https://www.codejourney.net/2017/04/wifi-and-bluetooth-interference-diagnosing-and-fixing/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan