Videocapture met oude Medion PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Somaby

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2019
Berichten
15
Om oude Hi8-videocassettes te digitaliseren, heb ik mijn videospeler via een S-videokabel verbonden met het multimedia-paneel aan de voorzijde van mijn PC Medion 8833 met Windows Vista. Voor het geluid heb ik een RCA audiokabel (rood+wit) aangesloten (ook tussen de speler en het frontpaneel).
Maar blijkbaar ziet geen van mijn video-capture-programma's "Audio-invoer" (afbeelding).
video.jpg
Daarboven zie je "Aux Realtek ..." doch soms vindt het programma zelfs geen audio-apparatuur.
Dat kan ik wel via de "Mixer" veranderen.

Als ik een videocasette afspeel heb ik dus alleen beeld.
Nochtans komt het bijhorend geluid de PC binnen: ik zie beweging in de vertikale stapel streepjes die de mixer afbeeldt op het tabblad "Opname". Er is een "missing link" tussen video en audio.
'k Heb reeds allerlei dingen geprobeerd maar zonder resultaat.
Iemand een idee?
 
Ik meende me te herinneren dat er een configuratieprogramma/hulpmiddel voor dergelijke instellingen .. basisinstellingen (afspelen dus) gaat veelal wel goed, voor opnames dien je (denk ik) een configuratiemiddel toe te passen voor je geluidskaart .. staat er trouwens ook een aux-in op gedempt? (of een andere invoer?)
 
Het geluid komt binnen zeg je adh van het status balkje in de mixer, maar hoor je het geluid dan ook wel uit je speakers?
Heb je aan de achterzijde van je pc nog een audio in ter beschikking? Probeer deze dan eens uit.
 
Ik meende me te herinneren dat er een configuratieprogramma/hulpmiddel voor dergelijke instellingen .. basisinstellingen (afspelen dus) gaat veelal wel goed, voor opnames dien je (denk ik) een configuratiemiddel toe te passen voor je geluidskaart .. staat er trouwens ook een aux-in op gedempt? (of een andere invoer?)
Er zijn 2 aux-in's : 1=interne atapi verbinding 2=line-in. Alleen "microfoon" stond op gedempt. Aanzetten maakt geen verschil.
 
Het geluid komt binnen zeg je adh van het status balkje in de mixer, maar hoor je het geluid dan ook wel uit je speakers?
Heb je aan de achterzijde van je pc nog een audio in ter beschikking? Probeer deze dan eens uit.
Het geluid kan ik niet horen via de speakers. Nochtans werken deze als ik bv. windows-geluiden test (in mixer) of een mp3-tje afspeel.
Ook de aansluiting aan de achterzijde geprobeerd, doch evenmin geluid bij het videobeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan