Na BIOS update geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

roseb12

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2017
Berichten
34
Na het flashen van de BIOS van een HP X360 via de officiele HP software , krijg ik geen reactie meer van de laptop.
Het flashen gaat goed, ik zie dat de BIOS word geflasht, (de muis werkt , ik heb beeld) en krijg een bericht dat de pc weer word opgestart. Daarna blijft het beeld zwart.
Ik merk wel dat de harddisk draait en de laptop een aantal keren opnieuw opstart. Maar wat ik ook probeer: ik krijg geen enkel respons.

Wat ik heb geprobeerd:

*De BIOS opnieuw flashen met een andere .bin file.
*De RTC batterij een nacht er uitgehaald. Om de CMOS te wissen
*De accu leeg laten lopen
*Het moederbord er uitgehaald en opnieuw weer ingezet, zorgende dat alles goed vast zit.
*Met Windows en -V toets geprobeerd om de restore uit te voeren...

Nou, niets helpt. Het beeld blijft zwart. Ik heb ook gehad dat de Caps Lock toets 2x2 knipperde. Dan geeft de laptop aan dat de BIOS niet goed is.
Met de laatse BIOS heb ik die error niet.

Kan er iemand mij helpen?
 
Ik vrees dat je de chipset van je laptop opnieuw moet flashen, en dan niet softwarematig. Ik vrees dat je hem terug moet sturen of een expert erbij moet halen.
 
Die vrees had ik ook al. Maar ik hoopte eerlijk gezegd op een expert op dit forum!
Niet verkeerd bedoel hoor.:p
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Vermoedelijk zal het dit worden :

https://www.benl.ebay.be/itm/BIOS-C...192692?hash=item58d6d1c0f4:g:~NAAAOSwvG9fx4Fh

Zul deze wel nog zelf moeten desolderen / solderen.

Indien je echt geluk hebt , zit deze bij deze laptop in een voetje.

Een b.i.o.s. flashen houdt een risico in ... maar dit heb je intussen zelf al ondervonden.

Vraag mij wel af waarom dit in hemelsnaam nodig was ...



P.s.

Als je zoekt op "de BIOS van een HP X360 "

Komen er diverse modellen bovendrijven.

Mits je zelf al een en ander hebt gedaan , had ik toch verwacht om een korrekt typenr/model , etc .... vermeld te zien.



Peter
 
Laatst bewerkt:
Dank je VDK_P.
Ik ga kijken hoe deze BIOS op het moederbord zit.
De reden van het flashen is, dat HP er met die software er zelf mee kwam. Het programma checkte van tijd tot tijd op drivers updates en ook automatisch op bios updates.
Ik heb een andere laptop, een ASUS en die heeft ook al een keer automatisch een BIOS update gedaan. Zonder problemen gelukkig.
 
Hallo

B.i.o.s. lijkt mij u2501 te zijn ....

Deze is gesoldeerd.

Hoedje af .... duidelijke foto ... in tegensteling tot wat men soms durft te posten.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Zegt niet zo veel, welk type is het compleet?

Je kunt niet in de, neem aan een UEFI, een live update uitvoeren?

Miss. heb je de verkeerde *.bin file?
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom heb ik met flashen wél beeld en daarna niet meer? Weet iemand dat?
 
Ik zou zeggen dat het flashen zo veel stroom heeft gevergd dat de batterij misschien over de top gegaan is. Bij problemen met het niet meer in de BIOS kunnen komen en dat de computer daar stopt, raad ik altijd aan om dan in ieder geval een nieuwe BIOS batterij te plaatsen. De batterij van mij doet de computer onbruikbaar maken wanneer die nog meer dan half vol is. Bij Action 8 voor een Euro. Ik begrijp trouwens nog niet wat u bedoelt met dat er tijdens het flashen wel beeld is. Dan kan u, na het proberen van mijn eerste suggestie, misschien ook de vorige BIOS versie downloaden en flashen.
 
@Peter: Die link is ook van mij. Ik hoopte op tweakers ook antwoord te vinden.

@Alfred: Ik heb dat vergeten te vermelden. Ik heb een nieuwe knoopcel batterij (CR2032) geplaatst maar dat bied ook geen soelaas.

@Alfred & Lange Pier: https://support.hp.com/nl-nl/document/c02723590 Ik heb volgens deze richtlijnen de BIOS gedownload en op usb stick gezet.
Dan de usb stick in de laptop gedaan. En Windows-toets en de B-toets tegelijkertijd ingedrukt en vervolgens de aan/uit-knop twee tot drie seconden ingedrukt gehouden.
Ik krijg dan alleen in beeld zoals op het plaatje van de link. Ik krijg geen optie voor een backup of vorige versie. De update verloopt gewoon voorspoedig.
Zoals dit:

Bekijk bijlage 354276

Daarna start de pc opnieuw maar ik krijg geen beeld.
 
Laatst bewerkt:
Bijlage werkt zo niet, via Photobucket o.i.d. doen.

Indien in bezit, een externe monitor aansluiten, ook geen beeld?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Blijkbaar zit er wel nog iets van leven in dit beestje ... gelukkiglijk , indien het "updaten" mislukt , zijn ze meestal volledig dood.

Hou bij welke b.i.o.s. versie je tot nu toe al hebt geprobeert.

Persoonlijk zou ik het bij de oudere versies houden , en deze als eerste "testen".

Na eventueel flashen , zou ik persoonlijk wel altijd even het b.i.o.s. batterijtje verwijderen .... ben je zeker dat alles "gereset" is ....

Peter
 
Ja , dat denk ik dus ook. Hij is niet "dood". Dan zou er niets meer gebeuren.
Nu is het zo, dat de pc aangaat, de hdd opspint en na ongeveer 10 seconden de pc weer opstart.

Er zijn maar 2 bin's voor deze pc leverbaar, F63 en F64. Ik heb ze allebei geprobeerd.
Ik zal de tip van Peter nog uitvoeren, ik haal de batterij er even uit na het flashen.
 
Hallo

"Nu is het zo, dat de pc aangaat, de hdd opspint en na ongeveer 10 seconden de pc weer opstart."

Ik zou de h.d.d. niet monteren , zeker niet tijdens het testen.

H.d.d. is gevoelige mechaniek , kans op corrupt geraken , abrupt zonder spanning vallen hebben ze ook niet echt graag.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan