Na BIOS update geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Een b.i.o.s. laten programmeren en laten uit/insolderen lijkt mij veiliger.

Uiteraard eerst die kontakteren.... zie eventueel eerdere link die ik heb gepost in reply #4

Voor hetzelfde geld zegt die stuur maar op .... ( een nee heb je ... een ja kun je krijgen ...)

Iets bestellen in Amerika is gevaarlijk ... tot nu toe ken ik niemand die geen extra "invoertaksen" heeft moeten betalen. (en ze zijn pittig)

Het is bij wijze van spreken veiliger iets te bestellen in China of Japan.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Kan je met de daarvoor bestemde toets, vlak na het aanzetten, in de BIOS instellingen komen?
 
Hallo

Mocht dit motherboard een Mini PCI of PCI/E slot bezitten , zou je wel een p.o.s.t. kaartje kunnen inpluggen. (wifi module o.i.d.)

Kun je zien waar dit beestje vastloopt ....

Heb de foto's nog eens bekeken , en ik zie wel geen dergelijke sloten op de foto's.


Zoiets:

https://www.benl.ebay.be/itm/1Pcs-M...340456?hash=item3da81ae728:g:HAIAAOSw4aRdQ~LI


Hoe :

https://www.youtube.com/watch?v=y_NyrCNzAZY


Bij veel van dergelijke kaartjes is er ook een "dradenbundel" bijgeleverd.

Bedoeling is dan om de datalijnen , etc. van de p.o.s.t. kaart te verbinden met het motherboard.

Mits het nodige opzoekwerk is dit niet onoverkomelijk.

Zo ver ben ik zelf nog nooit gegaan in deze materie , dus mocht je het in deze richting willen zoeken , sta je er alleen voor ...


Peter
 
Laatst bewerkt:
@Alfred: Nee, ik kan niet in het BIOS. Het beeld blijft na het opstarten zwart. De laptop reboot zichzelf een aantal keer en blijft daarna aan maar doet verder niets.

@Peter: Ik wist niet eens dat deze kaartjes bestaan! Ik heb wel een wifi kaart er in zitten, dat is denk ik een PCI/E. Ik ga even op onderzoek uit.
 
Probeer een geformatteerde harde schijf en met het bootbaar installatie medium van Windows er in. Misschien is er een BIOS geflashed met de UEFI modus en verslikt dat zich daarom. Veel begrip ervan heb ik niet. De BIOS is meestal een standaard BIOS tot dat Windows op een harde schijf geïnstalleerd wordt dus je komt in de BIOS tot dat Windows setup heeft uitgevoerd en dan heb je alleen nog het bootkeuzemenu met waarschijnlijk F12, waarbij je eenmalig een andere bootvolgorde kan kiezen. Het beeld blijft in dat geval natuurlijk niet op zwart.

De meest laptops hebben een CMOS chip die naar standaard waarden gaat wanneer je bepaalde contacten kortsluit. Dat wordt gedaan als er een wachtwoord verwijderd moet worden.

Verder volg ik het met belangstelling.
 
@Alfred: Ik ga dit zeker ook proberen. UEFI en BIOS, wie weet ligt het daar wel aan wat jij beschrijft.
 
Het gaat mij er om dat de computer altijd het BIOS geeft bij een compleet lege schijf en dat dit misschien nog normaal werkt, terwijl de UEFI firmware, die samenwerkt met Windows, corrupt geworden is. Er zijn systemen die laten schakelen tussen UEFI modus en Legacy BIOS. Misschien was dat nodig geweest bij updaten van de BIOS. Het lijkt mij een hele studie maar als UEFI niet werkt dan hoeft de computer niet stuk te zijn en kan het misschien gerepareerd worden. Helaas zal je Windows hernieuwd moeten opstarten bij Geavanceerde instellingen van Systeemherstel om bij UEFI te komen. Een compleet nieuwe schijf toont het standaard BIOS als je die toets na het aanzetten tenminste herhaaldelijk indrukt. Hoe je de bestaande Windows installatie dan op een andere computer aangesloten, zou kunnen herstellen dat weet ik weer niet. Eerst maar eens kijken of de standaard BIOS functies het nog doen en je Windows daardoor op een andere schijf zou kunnen installeren.

https://docs.microsoft.com/en-us/wi...desktop/boot-to-uefi-mode-or-legacy-bios-mode
 
Wat een verhaal, je kunt gewoon in een UEFI komen bij opstarten, hoeft helemaal niet Windows en wat heeft de TS hier allemaal aan, ding wil niet opstarten......
Er zijn systemen die laten schakelen tussen UEFI modus en Legacy BIOS
Kan bij elk UEFI systeem in de "BIOS" en met W8 en hoger wordt er gewoon de legacy mode nooit meer gebruikt, dat is een emulatie van een bios.
 
Het moet wel verduidelijkt worden want je kan bij UEFI niet altijd, bij aanzetten van de computer, nog in de instellingen komen wanneer de firmware doorstuurt naar het besturingssysteem. Verder heeft helemaal niemand er wat aan als je doorgaat met commentaar in notitie stijl.
 
Kan wel en stop eens met al die verkeerde informatie, heeft echt niemand wat aan.
 
Ik ben blij als iemand mij wilt helpen. Ik heb een probleem waar ik zelf niet uitkom. Alle hulp is welkom.
 
Precies. De link die je beschrijft heb ik ook gelezen. En precies gedaan hoe ze het beschrijven.



Dit staat op mijn usb stick. Als ik 'm in de laptop doe, en op Win-V druk, dan installeert het wel de BIOS. Dus ik heb beeld, maar daarna blijft het zwart.
Raar toch?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-01-21 160450.png
    Schermafbeelding 2021-01-21 160450.png
    103 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Ik heb de opties de revue laten passeren: Of een bedrijfje of hobbyist de flashrom laten vervangen of het zelf doen. Dat laatste vind ik moeilijk omdat ik het nooit zelf heb gedaan...
Alle documenten van HP heb ik gelezen en opgevolgd. Maar dat werkt ook allemaal niet. HP schijnt dit wel vaker te hebben las ik al op dit forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan