foute boel ⇒ popups commerciële pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.
nieuwe text

Ik zat vanmorgen niet op te letten , en reageerde op een oud bericht
maw. ik ben nog eens door de procedure gegaan.
Dit was het resultaat (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • ZHPFix.txt
    360,6 KB · Weergaven: 24
Ok. En hoe is het nu?
 
Laatst bewerkt:
Alles lijkt weer normaal, onder controle
Muv. twee schermen die bij het opstarten in beeld komen (zie bijlage)

Nou werk ik al heel lang met een niet zo legale Windows 7, dus misschien wordt het tijd om over te stappen. Zo'n 10 licentie kost tegenwoordig weinig.
In ieder geval beschouw ik het probleem als op gelost
--ik krijg geen pop-up urls meer
-- geen meldingen anderszins
-- mijn vriendenlijst op Facebook was misbruikt voor reclame, dat lijkt nu ook gestopt.

Ik ben voorzichtig blij :)
Dank voor de hulp !
 

Bijlagen

  • p.jpg
    p.jpg
    114,6 KB · Weergaven: 30
  • p2.jpg
    p2.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 27
Je kunt nog steeds gratis upgraden naar Win 10, ook met een niet zo legale Win7 ( zelf getest :p )...
De schermen in de bijlages wijzen volgens mij op een UEFI / BIOS instelling....dus zou daar eens rond snuffelen...
 
Mooi dat je malwareprobleem opgelost is en je systeem weer onder controle is.
Voor het opstartprobleem is het nodig een nieuwe vraag te stellen..

Tenslotte wou ik nog reageren op de ontstane discussie hier in dit onderwerp ook voor een ieder:

LP zei:
Malware is elke software die gebruikt wordt om computersystemen te verstoren, gevoelige informatie te verzamelen of toegang te krijgen tot private computersystemen. Het woord is een samentrekking van het Engelse malicious software. Malware veronderstelt kwade opzet.
Senso zei:
Dat is het eerste wat ik lees op internet. Opzettelijk en kwaadaardig. Ja, reclame maken direct als kwaadaardig betitelen is vreemd. Ook nog eens als je zelf de add-ons en extensies hebt geïnstalleerd!
De term malware verwijst naar software waarmee apparaten worden beschadigd, gegevens worden gestolen. Daar is in dit geval ook geen sprake van. Maar goed, LP zal wel gelijk hebben. Je kunt overal wel het begrip Malware aanplakken.

De definitie is: Als adware je niet op de hoogte stelt dat er gegevens worden verzameld, wordt dit programma als kwaadwillend beschouwd (bijvoorbeeld malware waarin gedrag van Trojan-Spy's wordt gebruikt).
 
Laatst bewerkt:
Het anti-malware programma dat u heeft gedraaid is ook tegen PUP's gekant. Dat zijn de Potentieel Ongewenste Programma's. Bij een ietwat on-legale Windows mag je er niet vanuit gaan dat er geen aangepaste onderdelen of extra actieve elementen zouden zijn. Dat wordt door Windows zelf als het goed is ook zo af en toe gemeld, weet ik van een ervaringsdeskundige. Het was beter geweest om zelf te gaan kijken naar wat er allemaal opstart met Autoruns zoals ik schreef in mijn bijdrage dan antimalware programma's dingen te laten repareren.

Op dit forum wordt er snel even wat geroepen en dat lijkt stellig. Probeer nu advies te krijgen om de wijzigingen weer ongedaan te maken. Anders heeft de vaak aangeprezen opschoner ZHPFix de computer onbruikbaar gemaakt want in de Snel opstarten modus van Windows Fast Mode worden drivers en onderdelen uit de daarvoor tijdelijk opgeslagen informatie geladen. Het is een nieuw soort slaapstand.

Kennelijk kan u nu niet de bovenste menuoptie gebruiken "Windows 7" want dan zou Windows gewoon moeten kunnen laden en kwam er geen foutmelding maar wel de onderste "Windows Fast Mode." Dat blijft niet altijd goed gaan.

Voor reparatie kan je precies doen wat er in de foutmelding staat, namelijk met een Windows 7 installatiemedium proberen te laten repareren en vaak is reparatie van opstartproblemen een automatisch in gang gezet proces, echter met een niet legale versie wordt dat moeilijk en als er iets niet goed is met het opstarten is het maar de vraag of u kan upgraden. Bovendien gebruikt Microsoft steeds nieuwe lijsten van de kenmerken die deze versies hebben. Op den duur wordt het dus herkend en onbruikbaar gemaakt. Geeft niet want Windows 10 (groeps)licenties en download kost op Marktplaats maar Euro 20. Met de opdracht sfc /scannow kan Windows zich ook repareren maar in geval van gebreken in de beveiligde systeembestanden zal toch ook het installatiemedium met de originele bestanden moeten worden ingevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan