gele led lampje op de kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wagenaar2021

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2021
Berichten
6
hai

ik heb een 2ehandse pc overgenomen nu blijft er telkens een gele lampje op de kast flikkeren
en nu mij vraag is of ik mij hier zorgen over moet maken?

dat er een blauwe lamp brand dat weet ik dan weer wel die hoort te branden haha
maar de gele kan ik niet plaatsen :eek:
 
Wat is het merk en type van de pc?
Hoeveel leds zijn er?
Welke kleuren hebben deze normaal gesproken?

Als er een oranje lampje in mijn auto aangaat, kan ik toch nog doorrijden.
Bij een rood lampje moet ik stoppen.
 
pc van Yours voor mij een relatief onbekend merk type kan ik je niet zo 1 2 3 vertellen wist de verkoper ook niet

2 een blauwe die normaal ook gewoon brand (als ie gewoon aangaat) en een gele/oranje die brand normaal gesproken niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"nu blijft er telkens een gele lampje op de kast flikkeren"

Gok .... vermoedelijk harddisk activiteit.

Peter
 
Je kan het kabeltje volgen naar de pinnen maar ik ga ervan uit dat dit de schijfactiviteit is. Mijn computer verandert het blauwe lampje van kleur naar rood.
 
Gooi het anders op Google Drive / OneDrive en deel de link.
De bijlage-manier hier werkt echt verwarrend.
 
Hallo

Als de p.c. opstart .... harddisk activiteit , zie je dit ledje zo goed als zeker knipperen ....

Als de p.c. eenmaal draait , is er zo goed als zeker veel minder geknipper van deze l.e.d. ...

Indien zo , kun je zo goed als zeker de conclusie trekken , dat dit de harddisk activitiet is , die wordt weergegeven.

Als je dit voor uzelf heeeel zeker wil weten --> systeemkast openen , en de draadjes van deze l.e.d. volgen naar het motherboard.

Op deze zal zo goed als zeker de functie vermeld staan.

Terwijl dit toestel dan toch geopend is , maak je meteen gebruik van de gelegenheid om deze zuiver / stofvrij te maken , mocht er stof aanwezig zijn ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Als de p.c. opstart .... harddisk activiteit , zie je dit ledje zo goed als zeker knipperen ....

Als de p.c. eenmaal draait , is er zo goed als zeker veel minder geknipper van deze l.e.d. ...

Indien zo , kun je zo goed als zeker de conclusie trekken , dat dit de harddisk activitiet is , die wordt weergegeven.

Als je dit voor uzelf heeeel zeker wil weten --> systeemkast openen , en de draadjes van deze l.e.d. volgen naar het motherboard.

Op deze zal zo goed als zeker de functie vermeld staan.

Terwijl dit toestel dan toch geopend is , maak je meteen gebruik van de gelegenheid om deze zuiver / stofvrij te maken , mocht er stof aanwezig zijn ...

Peter

thnx gaan we doen ik snap overigens wel dat het lampje wellicht hoort te knipperen zo nu en dan maar de laatste dagen bleef hij door knipperen terwijl de pc niet tot nauwelijks in gebruik was maar goed ik ga er dan vanuit dat het zo hoort zal deze topic als opgelost markeren :)
 
De Windows Search Indexing service indexeert de harde schijf, voor iets snellere zoekopdrachten. Deze service kan je bij services uit zetten. Een virusscan of beveiliging controle kan worden uitgevoerd of de computer defragmenteert (dat is een automatisch proces geworden bij Windows 10) of er wordt nog gezocht naar de noodzaak van updates of bij weinig geheugen wordt er informatie daaruit naar het virtueel geheugen geschreven. Zomaar een aantal mogelijkheden waarom schijven drukker dan anders kunnen zijn. Als de computer langzaam is dan brand het activiteit lampje van de schijf natuurlijk ook langer.

Probeer liefst het beslag wat programma's op de computer leggen (schijf, CPU en geheugen) te beperken door kritisch de lijst door te nemen die Autoruns van Sysinternals opstelt, van wat er allemaal opstart. Hiervoor kijk je ook in het systeemvakje, bij Programma's en onderdelen en op het tabblad Opstarten in Taakbeheer. Zoek onbekende namen uit de lijst van Autoruns met Google in de forums. Met een beetje verstand laat je natuurlijk niet een programma steeds indexeren of updaten als je het niet of nauwelijks gebruikt. Wanneer je de scan later herhaalt dan laat Autoruns de nieuwe ingangen op groene regels zien en dat bevorderd bovendien de veiligheid. Onbekende herkomst of ongeldig certificaat wordt weergegeven op rode en paarse regels. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan