Word loopt vast met website opslaan (alleen met plaatjes)

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
108
Als ik een website wil opslaan middels kopiëren en plakken dan loopt word vast. Dit gebeurd alleen als er plaatjes op de website staan. Het heeft voorheen nooit voor problemen gezorgd. Wie heeft hier een oplossing voor?
 
Het gebeurt bij iedere website, foto's zijn niet te groot. Ik ben even aan het stoeien met de link van jouw, kan even het tabblad opmaak niet vinden in word volgens dat stuk.
 
heb office 2019, het heeft altijd gewerkt ook met veel grote plaatjes. Heb geprobeerd systeemherstel maar dit mislukt telkens. Ik zet wel een keer mijn systeem back-up terug. Het heeft niet zoveel haast. Ik sla een pagina nu even op middels pdf, dit gaat via afdrukken in de browser.
 
Als je de website eerst opslaat als htm/html oid en dan pas in Word opent lukt dat?

Zijn de security settings soms recent zwaarder geworden agv een Microsoft update? Waardoor er iets mis gaat met het openen van externe content? Immer als ik bijv een word/Ecel bestand download krijg ik ook een melding en vragen voor dat ik het mag openen....
Word 2016 geen probleem hier, LibreOffice pruttelt meer tegen door diverse meldingen.
 
als ik opsla in html en open hem met word krijg ik geen plaatjes, maar dit kan normaal zijn, want html opslaan doet hij altijd zonder plaatjes. Ook nu loopt word vast het zelfde met gewoon kopiëren en plakken
 
Laatst bewerkt:
Bij mij slaat Opera het met plaatjes op.... als html.
En? Heb je nog naar de security gekeken wat er in Word mag mbt externe inhoud?
Ken 2019 niet of er extra settings bij gekomen zijn die er nu blijkbaar toe doen?
 
ik kan de security instellingen van word niet vinden, ben poosje aan het zoeken geweest
 
Laatst bewerkt:
Heb dat allemaal geprobeerd, heb diversen beveiligingsinstellingen uit gevinkt maar heeft niet geholpen
 
Toch vreemd als het altijd goed gewerkt heef. En als je office opnieuw geïnstalleerd hebt zou het toch ook opgelost moeten zijn.
 
Heb het allemaal goed bekeken en geprobeerd met die instellingen van vertrouwens- centrum, maar met een nieuwe installatie zal het zeker lukken. Maar ben ook blij met het bericht van route66, met opera kan ik ook html opslaan, ook met plaatjes. Is eigenlijk gemakkelijker dan kopieren en plakken. Een nadeel is dat ik dan niet in leesmode kan lezen (vergroten) op mijn ipad.
 
Die hmtl bestanden kun je ook vervolgens weer met Word openen.... werkt hier iig...... en dan kun je het beeld (normaal) wel aanpassen... voor een ipad weet ik dat niet.....
 
route99: Ik heb te vroeg gejuicht, met opera slaat hij ook geen plaatjes op middels html bestand. Zodra je verbinding uitschakelt laat hij geen plaatjes meer zijn. Mocht hij het wel laten zien dan pikt hij het uit de geschiedenis, als je deze dan wist zijn de plaatjes ook weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan