'Voorwaardelijke opmaak' als 'actieve regel' in te stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesuisLeroy

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
55
Ben onlangs gestart met het opnemen en aanpassen van macro's en al gaande weg krijg ik -onder meer door veel zoeken op internet- steeds meer voor elkaar. Het lukt me inmiddels wel om een macro in te stellen die middels een loop een aantal voorwaarden controleert en eventueel een opmaak doorvoert; echter wordt de opmaak dan alleen doorgevoerd op het moment dat ik de macro draai, waardoor deze dus niet direct/automatisch wordt doorgevoerd zodra er een bepaalde waarde wordt ingetypt die aan de voorwaarde voldoet (zonder opnieuw de macro te hoeven draaien). Is het mogelijk om het dusdanig te programmeren dat er na éénmalig uitvoeren van de macro, de 'conditioneringsregel' binnen de voorwaardelijke opmaakregels verschijnt zodat de geconditioneerde opmaak wel real-time blijft? Zo ja, hoe zou dergelijk script er ongeveer uit komen te zien?

(Ik werk vanuit de NL-talige Excel Office 2016.)

Groet, Leroy
 
Laatst bewerkt:
Excuus, het lukt me niet meer de vraag te verwijderen, maar het probleem is verholpen na een herhaalde poging de geconditioneerde regel handmatig in te voeren, heb ik ontdekt dat de macrorecorder deze wel in het script opneemt en desbetreffende regels dan inderdaad ook tussen de voorwaardelijke opmaak verschijnen wanneer ik de macro op een nieuw tabblad uitvoer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan