• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule past niet goed aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

druijtshap

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2019
Berichten
30
Goedemorgen,
heb het volgende bestand gemaakt echter als ik een regel invoeg op het blad "Materiaal" dan verspringt er in de formule regels zie voorbeeld regel 23.
Hoe kan ik dit voorkomen?
 

Bijlagen

  • Materiaaloverzicht blanco Tilburg & Wessem.xlsx
    65,1 KB · Weergaven: 25
Ik snap niet waar ik naar zit te kijken; waar staat die formule die dan niet meer klopt? En heb je zelf daar al een regel ingevoegd?
 
Als je een regel invoegt dan wordt de formule in kolom R niet correct aangepast.
 
Selecteer R15:R56 (alle cellen in de tabel, kolom R), druk dan op F2 en vervolgens op control+enter.

Het is namelijk zo dat Excel in een tabel voor iedere kolom een "kolomformule" heeft opgeslagen en die formule wordt gebruikt zodra je een nieuwe rij toevoegt aan je tabel. Soms is die "kolomformule" onjuist en dat is bij jouw bestand het probleem. Door alle cellen in de kolom te selecteren en de formule in 1 keer in alle cellen aan te passen wordt de tabelformule opnieuw "geschreven".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan