Aantal letters tellen exclusief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saalk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
85
Beste allemaal,

Ik heb een DB waar in een veld het aantal letters wordt geteld en de letter ij als 1 karakter wordt geteld.
Nu wil ik graag het streepje - niet mee laten tellen. Dus bijvoorbeeld TV-Beeld niet als 8 karakters maar 7 karakters.
Ik zal de DB er bijvoegen.

Bijvoorbaat Dank
 

Bijlagen

  • NieuweZip.zip
    64,1 KB · Weergaven: 17
Het formulier Cryptogrammen sorry vergeten er bij te zeggen
 
Met een extra replace?

Code:
LenWoord = Len(Replace(Replace(Replace(LCase(Woord), "ij", "|"), " ", ""), "-", ""))
 
Je kan gewoon doorbreien:
Code:
    LenWoord = Len(Replace(Replace(Replace(LCase(Woord), "ij", "|"), " ", ""), "-", ""))
 
Dank het werk super, alleen de woorden die dus al ingevoerd waren veranderen die niet automatisch?
 
Woorden veranderen nooit automatisch; de lengte bereken je 'live' dus die laat altijd de correcte lengte zien.
 
Maar ik zie nu dat je de lengte van de opdracht in de tabel zet. Ja, dan heb je een probleem :). Niet doen dus; gebruik gewoon i.p.v. het veld [Aant Let]) (leer jezelf af om spaties in veldnamen te gebruiken, daarmee maak je het voor jezelf onnodig moeilijk. Tenzij je Access te makkelijk vind, dan moet je het uiteraard zeker doen ;)) de formule =LettersTellen([Woord]).
 
Oke dank u ik zal morgen proberen het voor elkaar te boksen.

Bijvoorbaat hartelijk dank voor u moeite en tijd.
 
Het is eigenlijk heel simpel: zet in je tabellen nooit velden met gegevens die afgeleid worden van andere gegevens. Bij veranderen van het ene veld móet je dan ook het andere veld aanpassen. Access heeft tegenwoordig wel de optie om een berekend veld te maken (nog een tip: nooit doen) maar daarmee los je niet alles op.
Dus in dit geval: niet een veld [Woord] én een veld [Veldlengte], omdat je de veldlengte berekent met een functie. Gewoon ‘live’ op het formulier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan