• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printen sheets dmv selectie checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

buitenvoort

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
8
Hallo,

Kan iemand mij helpen met dit bestandje.
Is een versimpelde weergave van groter bestand.

Ik wil met behulp van checkboxen kunnen selecteren welke sheets vba print.
Nu print de printknop alle 3 de sheets, maar zou de code willen aanpassen zodat hij alleen de geselecteerde sheets print.

zou graag een stukje code willen die de array opbouwt mbv de geselecteerde selectieboxen

alvast dank voor de hulp.

Dennis
 

Bijlagen

  • print sheets met checkbox.xlsm
    25,9 KB · Weergaven: 21
Zoiets?
 

Bijlagen

  • print sheets met checkbox.xlsm
    27,7 KB · Weergaven: 26
Hey Pagadder,

Dank maar dat is niet wat ik bedoel. Ik wil de checkboxen zichtbaar houden in de sheet, dus niet in een formulier.
Verder gaat het mij op het opbouwen van de array in vba. Die is nu niet zichtbaar in je voorbeeld.
Ik heb de code nodig uit dit simpelere voorbeeld om het verder uit te bouwen in mijn grote bestand..

- checkboxen niet in formulier maar gewoon op de sheet houden
- vba code in module met opbouw van de array dmv de checkboxen.

Iemand anders die eens kan kijken....bvd

Dennis
 
Zo kan het.
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • print sheets met checkbox_L.xlsm
    29,2 KB · Weergaven: 23
lam201

Dit is precies wat ik bedoel. De array wordt mooi opgebouwd zo, hoef hem alleen nog maar te printen.
Kan jij zorgen dat de array ook werkt als de bestandsnaam van de sheet wordt veranderd.
Dus dat vba eerst kijkt welke zichtbare sheets er zijn en deze neerzet in sheet printen kolom b 14 tot b16
en dat vba vervolgens de sheetnamen uit b14 tot b16 neemt om de array op te bouwen.

Alleen de zichtbare sheets aub.
Mocht de naam van de sheet wijzigen dan ook de sheetnamen in b14-b16 en de opbouw van de array.

thx Dennis
 
Dat worden dan wel 2 macro's
Eentje om de zichtbare sheets neer te zetten op je blad waarna jijzelf de vinkjes kan bepalen

Vervolgens de macro printen om de juiste sheets te selecteren.
 

Bijlagen

  • print sheets met checkbox_L.xlsm
    26,7 KB · Weergaven: 27
dank je jVeer
hier kan ik voldoende mee verder.

Dank allemaal voor jullie hulp!

Groet
Dennis
 
Als je het dynamisch wil hebben dan gebruik je geen vinkvakken. Dmv een dubbelklik kan je het 'vlaggetje' uitzetten.
 

Bijlagen

  • print sheets zonde checkbox.xlsm
    33,6 KB · Weergaven: 25
Dat lijkt mij ook beter. Ik heb persoonlijk niets met checkboxes...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan