Veldnamen in verschillende talen

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Ik probeer een formulier te maken met de Veldnamen in de taal die men heeft geselecteerd.

Werkwijze :
Bij het openen van de database moet de gebruiker een taal selecteren nl Nederlands, Engels en Frans.
Als men dan het formulier vb Identiteit opent wil ik dat de veldnamen in de taal weergegeven worden die men heeft geselecteerd.

Vb
Heeft men Nederlands geselecteerd dan worden de veldnamen van de persoonsgegevens in Nederlands weergegeven :
Naam :
Voornaam :

Heeft men Engels geselecteerd dan :
Name :
Frist name :

En Frans
Nom :
Prénom :

Op welke manier kan die geconfigureerd worden ?

Had als eens gekeken naar
Code:
SET CTRL = Me.CONTROLS(controlname)
maar krijg het niet voor mekaar.
Ik weet ook niet of dit de werkwijze is.
Kan iemand mij 'de weg wijzen op welke manier ik dit kan configureren' ?

Alvast bedankt.
 
Ik doe dat met een extra talen tabel, waarin ik de labelnamen (+formuliernaam) in opsla. Die tabel open je bij het laden van het formulier, en vervolgens lees je de Veldnaam en de gekozen Taal uit, en plaats je de vertaling in de Caption van de juiste labels.
Alternatief is om de vertalingen in de Tag van de velden (of labels) te zetten in een vaste volgorde, en die tag te gebruiken om de captions te vullen. Dus als je de vertalingen invult in de volgorde Nederlands, Engels, Duits , Frans dan krijg je de string Voornaam|First Name|Rufname|Prénom. Die kun je met Split van de juiste plek uitlezen en plaatsen.
 
Hierbij ingevoegd vind je een demo van een multilanguage app.

Vriendelijke groeten
 

Bijlagen

  • MULTILANG_DEMO.zip
    417,2 KB · Weergaven: 17
En ik maar hopen dat TS eerst zelf iets gaat proberen, ook om van te leren :).
 
Het is niet omdat je een voorbeeld hebt, dat je niet zelf iets kan proberen. Onderschat de mensen niet :).
 
Ach, we hebben het er wel vaker over gehad: laat een TS eerst zelf iets uitproberen, en als de persoon er niet uitkomt, kun je altijd nog je voorbeeldje posten. Dit blijft toch iets houden van: kijk mij toch eens goed zijn :D.
 
En zoals we ook reeds gemeld hebben: ik heb het nog altijd moeilijk met beledigende commentaar als #6.
 
Beledigend? Heb je het korte lontje nog steeds niet vervangen?
 
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik heel blij ben geweest met het voorbeeld van NoellaG.
Er is een groot verschil tussen een beginner - gemiddelde en expert gebruiker.
Als ik een expert gebruiker was zou ik niets posten.
Ik zou mij zot gezocht hebben op internet waardoor de moed in de schoenen en ik het opgegeven had.
En de database enkel in Engels zou gemaakt hebben.
Nu, als zeg ik het zelf, heb ik een database gemaakt in vier talen.
En het is niet een copy / paste geweest van voorbeeld NoellaG.
Maar de regel van 3 toegepast.
Gekeken op welke manier de database was opgebouwd en dan sommige commando's gebruikt.
Ik ben een zeer blije gebruiker.
En dat is toch de bedoeling van dit forum.
Want je post hier iets, omdat je de juiste info niet op het internet kan vinden en gefrustreerd geraakt.
Of toch in mijn geval, heb ik al gezocht en geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan