LibreOffice, instellen bewerkt document starten waar geëindigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
Ik heb de volgende vraag over Libre Office?
Ik gebruik "tekstdocument" om zelf lijsten te maken voor mijn uren en dergelijke (waar ik die dag geweest ben en zo).
als ik een (bewerkt) Exel document opent, dan opent die automatisch op het laatst gebleven stukje tekst, maar bij een "gewoon" werkblad, begint hij bij openen van telkens op de 1ste pagina bovenaan.
Wie kan mij vertellen waar ik kan instellen dat hij bij openen van het document bij het laatste gebruikte pagina opent??
 
Misschien heb je hier iets aan?
 
Laatst bewerkt:
toevoeging

Dank voor uw meedenken.
Ik meen mij uit een verleden inderdaad ook te herinneren dat als je je gegevens opslaat in het menu van LibreOffice (wat ik ook gedaan heb), dat dan bij openen van een document in writer, de pagina gelijk opent waar de cursur gestopt is.
Dit gebeurt wel in het Exel bestand echter niet in Writer.
Blijkbaar gaat er dus nog steeds ergens iets fout.......
 
Laatst bewerkt:
Bij mij in LO 7.x werkt dat prima, dit is al genoeg om het te laten werken.
Herinstalleer of upgrade LO eens een keer.
 

Bijlagen

  • LO-onthoud-auto-cursor-locatie.JPG
    LO-onthoud-auto-cursor-locatie.JPG
    62,5 KB · Weergaven: 44
Ik heb opnieuw de versie 7.0.4. voor MacOs geïnstalleerd, en ook mijn gegevens ingevuld zoals in de mee gestuurde afbeelding, echter werkt het nog steeds niet naar behoren, en begint hij steeds weer na openen van het bestaande werkblad bij de eerste regel, dit bij een writer bestand.
Bij een Exel bestand werkt het wel goed
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan ik dit topic nog niet met een voldaan gevoel afsluiten.
De Word documenten worden nog steeds "verkeerd" opgeslagen, zodat ze bij opnieuw openen steeds weer bovenin bij de eerste regel beginnen.
Het vreemde is dat het met de Exel documenten wel goed gaat......
 
Helaas is mijn probleem nog steeds niet opgelost, en is het erg lastig als een word document bij de eerste regel opstart en niet waar ik tijdens het opslaan gebleven ben.
Is er dan helemaal niemand met een oplossing??
Het blijft toch vreemd dat een exel document wel goed werkt en dat ik bij opstarten gelijk kom waar ik gebleven was, het probleem zit dus echt ergens bij "word".......
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • Eigenschappen van naamloos1.png
    Eigenschappen van naamloos1.png
    91,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
hoi DiGro,

Zoals in de bijlage te zien is, is dit inderdaad aangevinkt, echter er is links boven een leeg wit vak, kan dat ergens mee te maken hebben???
8yz0AMf.jpg
 
Dat "witte vlak" is bij mij de tab "Algemeen" .... heb je soms last van een bug of van geheugenproblemen dat een deel niet zichtbaar is?
afbeelding_2021-03-17_191027.png

Is voor de Mac de zeer verse 7.1.1 beschikbaar? Test die eens als dat mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij had ik al versie 7.1.1., maar deze nu nogmaals geïnstalleerd
 
En een her installatie heeft niet het gewenste resultaat, helaas
 
Grappig... :eek: bij werkt het nu bij mij net als bij jou.....
Dus er is ergens bij een update nu bij mij hetzelfde probleem er in geschoten....:(
Het werkte eerder goed.
Daar mee lijkt het echt een bug.

Heb een check gedaan V7.1.1.2 ook op mijn laptop gezet... gelijk probleem... een bug dus?????
Op die laptop stond geen MS Office. Verse installatie.
 
Afwachten dus maar tot de bug opgelost wordt......
Dank voor het uittesten ......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan