• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indirect formule doortrekken naar kolom en met rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzuki2020

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2021
Berichten
2
Hallo,

Oude topics al doorlopen maar ik krijg het niet voorelkaar.
Ik heb een planning nu willen per dag per sheet zien.
Na aldoor wat handmatig denk ik dit kan sneller toch?
Vandaar de hulp vraag.

In de bijlage is voor de dinsdag helemaal goed ingevuld (met de hand) nu moet ik maandag nog aanpassen en de rest van de week maken.
Ik heb de indirect formule gebruikt omdat het om tekst gaat.

=INDIRECT("Planning!$F$12")

Ik zou graag doormiddel van slepen de verwijzingen door willen trekken zowel dat de kolom veranderd en het rij nummer.
Dit zou op één sheet kunnen bijv. dinsdag aangezien die goed staat. dan kopieer ik die sheet en verberg de kolommen die niet van toepassing zijn.

b.v.d.
 

Bijlagen

  • Kopie van Weekplanning week 1 test.xlsx
    61,2 KB · Weergaven: 22
Hiervoor heb je geen indirect nodig hoor. Je kunt gewoon met celverwijzing werken en doortrekken.
 
JVeer: Klopt ben ik ook achter. Graag zouden we de opmaak van het eerste tabblad mee willen nemen. Weet je hoe dit in een formule kan of in voorwaardelijke opmaak? ik krijg het niet goed voorelkaar
 
Waarom zou je nog een keer allemaal aparte tabbladen maken van reeds bestaande data.

Je kunt er ook voor kiezen om met zoiets naar de datum van vandaag te springen. Nu heb ik even 8 januari als voorbeeld genomen.
In het echte bestand(waar trouwens privacy gevoelige informatie in staat) zou je de zoekwaarde kunnen veranderen naar "Date"

Code:
Sub j()
Application.Goto Range("A7:P7").Find(DateSerial(2021, 1, 8), LookIn:=xlValues), True
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan