• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uurberekenig meer dan 24 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirpatje

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2020
Berichten
60
In bijgevoegd document zie je dat de vakken E, F en G30 uren worden opgeteld. In vakken E, F en G31 komt het totaal van de uren. Deze moeten worden opgesplitst in uren (Vakken E,F en G32) en minuten (Vakken E,F en G33). Vanaf het moment dat je meer dan 24 uur hebt (E, F en G31) komt de teller terug naar 1 in vakken E,F en G32 . Iemand enig idee hoe dat juist kan gezet worden?

Probleem 2 in de vakken A1 tot A30 staat een datum, in vakken B1 tot B30 moet de dag automatisch komen. Wanneer ik geen datum in de A vakken zet komt er automatisch zaterdag in de B vakken. Die zouden leeg moeten blijven als er geen datum ingevuld is. Als ik de B vakken "delete" is de formule weg.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • meer dan 24 uur.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 22
Probeer eens in G32: =G31 met de opmaak
In B4:
Code:
=ALS(AANTAL(A4)=1;A4;"")
en naar beneden doortrekken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snelle antwoord.


B4 werkt perfect en ik krijg in G32 ook de juiste uren, maar nu klopt G34 niet meer.
 
Voor het berekenen van de uren:

Code:
=INT(G31*24)

om de 'zaterdagen' niet te tonen
Code:
=IF(A4;A4;"")
 

Bijlagen

  • meer dan 24 uur.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 16
Ja VenA, En ik maar zoeken =GEHEEL(g31)*24 i.p.v. =GEHEEL(g31*24) en er niet opkomen. :eek:
 
Code:
=MOD(E31;1/24)
=rest(E31;1/24)
Misschien is het logischer om de rest minuten met bovenstaande formule te berekenen (celformaat u:mm)
 
Bedankt allen, hierbij werkt alles naar behoren en kan ik verder. Topic mag afgesloten worden dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan