Win 10 inlogscherm achtergrond niet aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Het lukt me niet de inlogscherm achtergrond aan te passen. Op mijn machines deed ik dat vaker, maar hier wil het niet.
Ondanks deze instellingen:
vergrendelingsscherm.JPG
Krijg ik nog steeds deze achtergrond te zien:
wallpaper asus.JPG

Ik ben er al een tijdje mee bezig, maar het lukt me niet.

Verder weet ik niet wat met mijn organisatie bedoeld wordt. Dit is gewoon een thuiscomputer.

Iemand een idee waar ik in de fout ga?
Mvg
Rob
 
Laatst bewerkt:
Helaas.
Bij schoonepc had ik ook al gekeken, maar niet bij "Door uw organisatie beheerd"
Bij GPEDIT.MSC is niets aan de hand.
De registersleutel aanmaken was niet gemakkelijk. Er werd automatisch een naam aan gegeven die ik niet kon veranderen. Dus dan maar via een reg bestand.

Ondanks dit staat het er nu in zoals beschreven maar de rode tekst van plaatje 1 staat er nog steeds en ik krijg het startscherm niet gevuld met een eigen afbeelding.
 
Ik denk dat dit het BIOS scherm is, geen inlogscherm, dus dat dit te veranderen is bij de opstart instellingen. Voor UEFI moet je naar Systeemherstel en Geavanceerde opstartinstellingen. Dan moet je opnieuw opstarten voor een menu met BIOS instellingen. Weet niet precies hoe alle computers dat hebben.
 
Dat Asus logo is inderdaad een UEFI / BIOS instellling => Show full logo o.i.d.
Deze uitzetten....
Maar dat lost jouw probleem voor wat betreft "Some of these settings are hidden or managed by your organization" uiteraard niet op.
 
Onderstaand stond op internet:
If your system is booting in legacy mode - you get Windows Logo
If your system in booting in UEFI mode - you get OEM logo
that is the confirmed and know result.. And the easiest way to determine the boot method..
 
Is dat niet het kleinere OEM logo dat getoond wordt in Systeemeigenschappen binnen instellingen van Windows? https://nl.athowto.com/how-change-oem-logo

Wat ik op de afbeelding hier zie, dat is het bootscherm. Ik zelf heb denk ik de keuze tussen verschillende thema's zoals technisch en futuristisch, of kan het logo ook niet laten tonen.
 
Ik ben er nog wel niet uit, ik moet de link van Senso nog bestuderen, maar het heeft absoluut niets met het bios (instellingen) te maken.
Namelijk het inlogveld staat over de tweede afbeelding. Een afbeelding die op de ssd staat. Het asus logo van het bios is totaal anders.

Het logo waar Alfred 2 aan denkt is het niet.
 
Laatst bewerkt:
Dan heeft u UEFI en is het toch een soort bootlogo. De opstartinstellingen van UEFI zijn te bereiken via Syteembeheer en Geavanceerde opstart instellingen. De computer start dan opnieuw op en laat een menu zien waar UEFI een onderdeel van is. Er is ook UEFI die vanuit Windows te veranderen is.

De ingang heet dan in beide gevallen, BIOS en UEFI, "Full screen logo show on boot" zoals al werd opgemerkt.

De zin, bij Vergrendelscherm, dat sommige van deze instellingen zijn verborgen of worden beheerd door uw organisatie, stelt niets voor en heb ik ook wel eens op computers. Misschien regelt de setup deze dan. Om dit te verwijderen kan u onderstaand doen.

Toets tegelijk de Windows toets en de R.
Geef bij Uitvoeren de opdracht gpedit.msc
Klap Computer configuratie uit.
Dan Beheersjablonen.
Dan Configuratiescherm.
Kies Persoonlijke instellingen.
Aan de rechterkant gaan naar "Wijzigen van afbeelding van het Vergrendelings en Aanmeldingsscherm voorkomen."
Kies met de radio-knoppen voor "Niet geconfigureerd."
Afhankelijk van wat er niet wordt getoond voor instellingen van het vergrendelscherm kunnen de laatste twee stappen ook zijn; Aan de rechterkant gaan naar "Vergrendelingsscherm niet weergeven." Met de radioknoppen eveneens kiezen voor "Niet geconfigureerd."

Hier bij Computer configuratie kan u bij bepaalde Windows versies eveneens zelf een afbeelding opgeven en de startachtergrond veranderen in een andere keuze. Het scherm van Asus is gebonden aan de UEFI en verandert daardoor denk ik niet.
 
Beste mensen.

Ik heb proberen uit te leggen dat het niet om het splashscherm gaat. Het scherm wat er direct na komt was onderwerp van gesprek.
Nu heb ik het gevonden. Bij de pagina voor het instellen van het vergrendelingsscherm had ik wat meer naar beneden moeten scrollen!:eek:
Daar staat het schuifje, dat net steeds aan de aandacht onttrokken werd: Achtergrondafbeelding van vergrendelingsscherm weergeven op het aanmeldscherm.
Nu dit op aan staat is het probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan