loptop met docking station

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Hoi,

Ik wil graag een laptop aanschaffen met een flinke rekenkracht (ik werk veel met Excel en heb bijv. een sheet met macro's - de macro's zijn niet van mijzelf - van 6 bladen, waarvan een blad ruim 80.000 rijen en 2.000 kolommen heeft, de andere bladen zijn ook groot, maar niet zo groot als de eerstgenoemde).
De laptop gebruik ik extern, maar ook gewoon thuis.
Als ik thuis kom, wil ik de laptop graag met een of twee klikken op de docking station aansluiten, zodat ik de laptop (nagenoeg) dicht kan laten, maar er wel op kan werken via mijn grote beeldscherm, toetsenbord en muis).

De laptop moet in elk geval een DVD-speler hebben. Mijn data staat allemaal op Dropbox.

Kan iemand mij een idee geven wat ik nodig heb?

Wellicht heb je nog andere informatie nodig. Vraag maar raak!

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Belangrijke vragen:
Wat is je budget?
Hoe lang moet de accu mee gaan?
Hoe groot mag de laptop zijn?
Heb je nog budget over om je data een 2e lokale backup te geven... stel er gaat iets mis met Dropbox....
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval dan een i7 processor met 16GB (of meer) geheugen en vooral een 64-bit office installeren. Dan maak je nog een beetje kans in het excel deel.

Waarom een DVD speler? Dat beperkt je keuze in laptops enorm. Hangt af van wat je precies ermee wilt doen, maar koop anders een losse USB DVD speler.
 
... stel er gaat iets mis met Dropbox....

Overigens is Dropbox een sync-voorziening, je hebt het origineel op je hd staan, en Dropbox zorgt ervoor dat het óók bij hun in de cloud staat.
Je moet dus niet denken dat je met Dropbox minder schijfruimte of zo nodig hebt.

Overigens vind ik een Excel-document met 80.000 rijen en 2.000 kolommen doodeng als serieuze oplossing, Excel gaat zó snel kapot.
Lijkt me veel beter dat een robuuste database-oplossing gebouwd wordt.
Wat is het eigenlijk voor toepassing?
 
Overigens is Dropbox een sync-voorziening, je hebt het origineel op je hd staan, en Dropbox zorgt ervoor dat het óók bij hun in de cloud staat.
Je moet dus niet denken dat je met Dropbox minder schijfruimte of zo nodig hebt.
Ik denk dat je de boot mist van mijn boodschap.... naast de originele bestanden heb je zelf dan geen backup lokaal... dus als je niet in de gaten hebt dat met met Dropbox een probleem is .... en je lokale schijf gaat echt stuk... heb je niks meer.... ook geen lokale backup.

Kijk maar een wat er rondom Onedrive voor problemen zijn... er zijn mensen die met de handen in het haar zitten... op Tweakers loopt er ook zo een topic. Die problemen lopen al maanden... en in sommige kringen beginnen de risico's van vooral de cloud te gebruiken als enige backup nu echt door te dringen... Als die mensen wel een lokale backup hadden ... dan was het hooguit vervelend geweest want ze hebben altijd hun lokale backup nog... maar dat bleek vaak niet zo..
 
Laatst bewerkt:
Wij moeten toch niet opzoek gaan naar een laptop.
Merken gaan roepen tja... Wijzer zal je ook niet worden.

Wat heb je zelf al voor 'onderzoek' gedaan?

Je hebt nog geen aangeschaft en hier wordt al met negative dingen gesproken over Onedrive.
Als je geen Cloud opslag gebruikt, Waarom heb je nog een laptop nodig? Koop dan een grote valies om al je papierwerk in te stoppen.:d:d:d
 
Bedankt voor jullie adviezen tot nu toe.
Ik heb een desktop achter de hand met daarin een 4 TB harde schijf die ik overweeg in te zetten als lokale back-up.
Aanvullende tips blijven welkom.
 
Ik heb een desktop achter de hand met daarin een 4 TB harde schijf die ik overweeg in te zetten als lokale back-up.
Lijkt me een prima plan....:thumb:

GedTool: Dank. Interessant tool. Welke functies richt jij je vooral op daarvan?
Hoe tevreden ben je er over? Nog veel "missers" of kun je er haast blind op vertrouwen en is het handwerk minimaal achteraf?
In Excel maakt een controle wrs wel een stuk beter/handiger? Dat zit er in gebouwd? Originele GEDCOM bijvoorbeeld vergelijken met een gemergde?

Deze tool kende ik nog niet, ik heb ooit Wintree gekocht, deed wat het moest doen (merging).

PS: Aha... je bent "toch" vrijwel zeker...de dame met het familieschild op Linkedin....op zoek naar werk? (dat heb je met die "zoekers".... ; was ook een deel van mijn werk maar dan in een andere sector)
 
Laatst bewerkt:
Mijn zwager heb ik een paar jaar geleden een Dell Precision uit 4800 serie aangeraden en die is er nog steeds super blij mee.
Het zijn super stevige laptops die bij hem dient als desktop vervanger.
Zelfs met de CPU uit die tijd en met 24GB RAM is het nog steeds een zeer snelle laptop met Win10.
Het zijn laptops die vaak 2000-3000 euro gekost hebben en pre-corona is hij met 400 euro echt spekkoper geweest want de prijs is aan de onderkant hard omhoog gegaan, ik zie ze nu nog voor 500-600.

Op de toekomst gericht icm het beoogde gebruik zou ik dat type nr hier niet adviseren, maar er nieuwere types Dell Precision.
Zoals deze met Dell Precision 7510 met Intel-core-i7-6820hq en 32GB RAM! Kostte destijds minimaal ~€2500 !

https://www.asbascomputers.nl/dell-...hq-32-gb-1-02-tb-ssd-15-6-full-hd-1920-x-1080
Trustpilot reviews lijken in orde.
Een jaar garantie hoort er bij en voor 4 tientjes naar 2 jaar uit te breiden.
Er zit een 1 TB SSD in, das meer dan de link naar de specs (500GB)

De Dell is een super degelijke laptop. Zulke types kosten nu nieuw nog steeds meer dan 2500 euro.


Een docking erbij?
https://www.psaparts.nl/laptop-dock/dell/precision-7510-dockingstation--n99hwt.html
Er is blijkbaar een speciaal type 7510 met een connector naar laptop USB van het type-C Socket.

Dockings zijn vaak duur en als je een andere kiest dan is het wel zaak om goed uit te zoeken of de laptop en die docking goed samen werken.
In geval van een niet Dell-type docking zou ik eerder voor een USB3-type kiezen, de kans is veel groter dat het dan werkt. Maar die zijn ook niet goedkoop.

Een link naar de handleiding met alle specificaties van deze Dell m7510:
https://www.dell.com/support/manual...ed19d1-97bb-441c-b0d7-49fd9d5ed312&lang=nl-nl

Laptops met een Ryzen 7 zijn vooral sneller als het op video/grafische bewerking aankomt.
Er zijn geen Ryzen 7 met 32GB RAM, dat moet je dan upgraden, extra prijs?
Daar moet je dan ook nog een docking bij kopen.

Kijk maar eens naar de basis met 16GB RAM met deze filters:
https://tweakers.net/laptops/vergel...n0LIWUgTij9mxMpRYLNwYN1yXgwz7_npspYoHImz9f1Aw
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan