Planet coaster

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley376

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2019
Berichten
4
Hallo,

2 maanden geleden heb ik een game computer gekocht om voornamelijk Planet coaster te kunnen spelen.
Echter zit ik nu met een probleem...

Als ik een nieuwe wereld begin (dus een lege) dan is er niks aan de hand en zit ik rond de +/- 130 FPS
Zodra ik een park bouw en dus 3 á 4 achtbanen + 5 attracties bouw met wat paden is er nog niet zo veel aan de hand. (+/- 100 FPS)

Na een tijdje bouwen ga ik dus mijn park openen voor berzoekers en dan beginnen de problemen.
De FPS loopt dan vaak terug tot 60 en regelmatig 30 FPS (wat dus echt niet doen is :p)

Ik kom dan ook niet meer boven die 30/max 40 FPS uit.

Meestal sluit ik het spel dan af omdat ik me begin te irriteren aan de lage FPS.

Als ik dan de volgende dag het spel weer opstart en het zelfde park open (zelfde aantal mensen+achtbanen etc).
Dan zit ik opeens weer op 80/90 FPS terwijl ik de dag daar voor ik 30/40 FPS zat met exact het zelfde park.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb me settings al op me medium staan en me GPU is al overgeklockt om dit spel aan te kunnen.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Code:
PC specs:
[HR][/HR]
[B]CPU:[/B]

AMD Ryzen 5 1500X
	Cores	4
	Threads	8
	Name	AMD Ryzen 5 1500X
	Code Name	Summit Ridge
	Package	Socket AM4 (1331)
	Technology	14nm
	Specification	AMD Ryzen 5 1500X Quad-Core Processor
	Family	F
	Extended Family	17
	Model	1
	Extended Model	1
	Stepping	1
	Revision	ZP-B1
	Instructions	MMX (+), SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, SSE4A, AMD 64, NX, VMX, AES, AVX, AVX2, FMA3
	Virtualization	Supported, Disabled
	Hyperthreading	Supported, Enabled
	Fan Speed	1378 RPM
	Bus Speed	99.8 MHz
	Average Temperature	40 °C

[B]RAM:[/B]

Memory slots
	Total memory slots	2
	Used memory slots	2
	Free memory slots	0
Memory
	Type	Unknown
	Size	16384 MBytes
	Channels #	Dual
	DRAM Frequency	1596.2 MHz
	CAS# Latency (CL)	16 clocks
	RAS# to CAS# Delay (tRCD)	18 clocks
	RAS# Precharge (tRP)	18 clocks
	Cycle Time (tRAS)	36 clocks
	Bank Cycle Time (tRC)	54 clocks
	Command Rate (CR)	1T
Physical Memory
	Memory Usage	41 %
	Total Physical	16 GB
	Available Physical	9.37 GB
	Total Virtual	18 GB
	Available Virtual	6.10 GB

[B]Graphic card:[/B]

Monitor
	Name	S24D590 on NVIDIA GeForce GTX 1070
	Current Resolution	1920x1080 pixels
	Work Resolution	1920x1040 pixels
	State	Enabled, Primary
	Monitor Width	1920
	Monitor Height	1080
	Monitor BPP	32 bits per pixel
	Monitor Frequency	60 Hz
	Device	\\.\DISPLAY1\Monitor0
NVIDIA GeForce GTX 1070
	Manufacturer	NVIDIA
	Model	GeForce GTX 1070
	Device ID	10DE-1B81
	Revision	A2
	Subvendor	MSI (1462)
	Current Performance Level	Level 0
	Current GPU Clock	1531 MHz
	Current Memory Clock	4404 MHz
	Current Shader Clock	4404 MHz
	Voltage	0.762 V
	Technology	16 nm
	Bus Interface	PCI Express x16
	Temperature	40 °C
	Driver version	27.21.14.5751
	BIOS Version	86.04.50.40.0a
	Memory	4095 MB
		Count of performance levels : 1
				Level 1 - "Perf Level 0"
					GPU Clock	1050 MHz
					Shader Clock	4404 MHz
 

Bijlagen

  • GPU-Z.gif
    GPU-Z.gif
    27,4 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag, Joe processor heeft een Turbo functie. Speedstep of Turbo kan de processor even wat sneller laten werken, maar ook lange tijd veel langzamer wanneer je weinig ervan vergt. Dit kan in de BIOS of UEFI uitgeschakeld worden en is het eerste wat ik zou proberen als iets eenvoudigs ineens langzaam verwerkt wordt. Over-klokken kan nadelige gevolgen hebben en ook van die functies zou ik geen gebruik meer maken.
 
Hallo, waar kan ik dit vinden in de bios? Ik zie dit nergens staan.
 
Hier onder vind je de uitleg. Zoek het in de BIOS of UEFI instellingen. Dat zijn menu's en ik weet niet hoe iemand dat heeft. Het heet bij joe Precision Boost Overdrive, al dan niet op Automatisch (Auto-OC), en het lijkt er op dat het geen negatieve gevolgen hoeft te hebben voor de snelheid maar in de grafiek van onderstaande pagina zie je dat de instelling Auto-OC een langzamere kloksnelheid zal gaan opleveren als er weinig of geen activiteit is. En het kan ook gebeuren dat een toepassing slecht reageert op Turbo functies. Overklokken in het algemeen heeft een hoger voltage nodig en wat een verkeerd voltage doet dat is niet te voorspellen.

https://www.gamersnexus.net/guides/3491-explaining-precision-boost-overdrive-benchmarks-auto-oc

Verhoog anders ook het 18 Gb. virtueel geheugen, wat naar de schijf geschreven geheugen is, nog wat. Sommige toepassingen gebruiken dat graag en vinden het niet leuk wanneer dat vol is. Zou het spel daar veel informatie opslaan, dan zou je ook een wat snellere harde schijf moeten hebben en geen groen exemplaar maar dit spel ken ik niet dus ga anders advies vragen.

Met AutoRuns van Sysinternals kan je zien wat er allemaal opstart. Het kan namelijk zijn dat het tijd is voor indexering van Windows Search Service of een virusscan of indexering voor cloud/backup diensten of een proces waarvan je het niet wist. Taakbeheer kan wel eens wat informatie geven over geheugen en processorgebruik.
 
Op basis van de probleemomschrijving ga ik eerder denken aan een temp. probleem waardoor de pc gaat throttelen en dus de prestaties worden afgeknepen..
Ben dus even benieuwd naar hoe de koeling is geregeld, met name van de processor ( AMD Wraith koeler of aftermarket model ? ) en hoeveel kastventilatoren er aanwezig zijn..?
Daarnaast graag even merk, type en vermogen van je voeding vermelden..?
 
Er is sowieso iets geks aan de hand als je dit spel slechts op medium kunt spelen met een GTX 1070 en Full HD resolutie. Is al wat ouder en de specs zijn heel wat lager dan wat je nu in je systeem hebt zitten.
 
Exact, daarbij valt op dat de dag erna, bij opstarten van hetzelfde spel en stage, het FPS cijfer veel hoger ligt...
Maarja, dan is het systeem koud, vandaar mijn opmerking....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan