Blz nummers binnen word aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heha1942

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
7
Hallo
Wij zijn jaren geleden met vakantie in Australië geweest en hebben daarvan een dagboek bijgehouden.
Nu wil ik dat dagboek digitaal maken binnen word.
Maar ook voorzien van diverse folders die we daar verzameld hebben.
Ik heb die folders gescand.
Om nu ons digitaal dagboek synchroon te hebben, wat blz. nummers betreft, zou ik er enkele bladen willen invoegen die GEEN nummer hebben, om op deze plaatsen de gescande folders te plaatsen.
Mijn vraag, kan ik binnen word ergens stoppen en enkele bladzijde verder weer doorgaan met het nummeren van de bladen?
Met vriendelijke groeten
heha1942
 
Dat kan; je kunt een aparte sectie invoegen voor de ongenummerde pagina's, en die secties loskoppelen van de kop- en voettekst. Vervolgens haal je daar de code voor de paginanummers weg.
 
Hallo OctaFish
Bedankt voor je reactie, Maar zou je me kunnen uitleggen ik dit moet doen of waar ik daar informatie over kan vinden.
Groetjes HeHa1942
 
Secties voeg je in vanaf het tabblad <Indeling>, <Eindemarkeringen>, <Sectie volgende pagina>. Dit doe je twee keer, want de oorspronkelijke tekst die áchter de nieuwe nummerloze tekst komt, moet óók in een aparte sectie staan; daar moet de nummering tenslotte weer doorlopen. Als de vorige sectie al kop- en voetteksten had, dan zijn die doorgaans standaard gekoppeld in de nieuwe secties, om er voor te zorgen dat de layout van het document consistent blijft. Alle drie de secties hebben dus nog steeds een nummering. In jouw geval wil je dat niet, dus je moet in de derde sectie dubbelklikken op kop- of voettekst, en het knopje <Aan vorige koppelen> uitzetten, zodat de koptekst en/of voettekst nu zelfstandig draait. Ditzelfde moet je doen voor de tweede sectie, want die is nog steeds gekoppeld aan de eerste sectie.
Nu je 3 secties hebt met 3 zelfstandige kop/voetteksten, kun je in de middelste sectie de kop- en voettekst leegmaken. Als het goed is, blijft de nummering dan staan in sectie 1 en sectie 3.
 
OctaFish van arte bedankt. Ik ga het proberen en laat je nog wat weten. Groetjes
 
Hallo OctaFish
Ik heb het verschillende malen geprobeerd maar helaas ik ben er niet uitgekomen.
Ik denk dat het aan mijn leeftijd ligt. (79) en wil wachten tot een van mijn kleinkinderen me hiermee verder kan helpen.
Ben ondertussen wel zo ver dat ik twee lege pagina's heb waar ik de folders kwijt kan.
Alleen deze bladzijde nummers die ik nu heb zijn Blz. 26 - 26 - 26 - 27 - 28 - 29 enz.
Maar daar kan ik mee leven.
Groetjes
 
Of je post het document mee, en ik kijk er even naar :).
 
Hallo OctaFish
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb zolang van alles en nog wat geprobeerd dat het hele bladzijde nummersysteem door elkaar lag.
Dus heb ik de hele handel naar de prullenbak transporteert en ben ik de bladzijde opnieuw aan het scannen.
Nu ga ik de tekst gewoon achter elkaar plaatsen en als ik daar mee klaar ben voeg ik lege pagina's in voor al het folder materiaal.
Nogmaals heel hartelijk bedankt voor alle moeite.
Groetjes heha1942
:(:(:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan