• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding Excel VBA 1004: Het document is niet opgeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael755

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2016
Berichten
28
Hoi allemaal,

Heb weer even jullie hulp nodig ;).

Ik post hieronder even een stukje van de code om huidige blad in excel op te slaan als .pdf en daarna te mailen.

Als ik het bestand in .xlsb open dan werkt de code goed. Ik wil het document openen in .xltm (Microsoft Excel Macro-Enabled Template).

Tijdens het uitvoeren van onderstaande code in de .xltm versie krijg ik de foutmelding 1004. Het document is niet opgeslagen. Mogelijk is het document nog geopend of is een fout opgetreden tijdens het opslaan van het document.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Probleem zit in de 2e regel.

Alvast hartelijk dank :thumb:
Code:
If OutPut = vbNo Then

      [B][I][U]  ActiveSheet.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\" & strRapportnummer & ".pdf"[/U][/I][/B]
        
        'mail
        
        With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
            .To = strMail 'ontvanger
            .Cc = -
            .Bcc = strNaam 'opsteller rapport
            .Subject = "Servicerapport " & " " & strRapportnummer & " " & strInstnaam & " " & strBedrijf & "/" & " " & strOrder  'onderwerp
            .Body = "Geachte heer/mevrouw" & " " & strZoek & "," & vbLf & vbLf & "In de bijlage sturen wij servicerapport" & " " & strRapportnummer & " " & "behorend bij ons order nr." & " " & strOrder & "." & vbLf & vbLf & "Zou u deze willen ondertekenen en terug willen mailen?" & vbLf & vbLf & "Alvast hartelijk dank." & vbLf & vbLf & "Met vriendelijke groet," & vbLf & vbLf & strHand
            .Importance = strtest3
            
            
            .Attachments.Add ThisWorkbook.Path & "" & strRapportnummer & ".pdf"

           '.Send
            .Display
        End With

End If
 
Laatst bewerkt:
Begin eens met je code tussen CODE tags te zetten...
 
wat zie je

Code:
   msgbox ThisWorkbook.Path & "" & strRapportnummer & ".pdf"
 
forum.png

Dat ziet er denk ik goed uit. Zie alleen geen locatie, klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Daarom ziet het er niet goed uit.
Het bestand is blijkbaar niet opgeslagen.
en & "" & is natuurlijk onzin.
 
Je mist een backslash?
 
Code:
 ActiveSheet.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\" & strRapportnummer & ".pdf"

Tijdens het kopiëren is deze weg gevallen (vaag). Ik zal hem aanpassen in mijn bericht.

Maar waarom wel in .xlsb en niet in .xltm

Deze foto is in .xlsb

forum 2.png

en deze in .xltm

forum.png
 
Laatst bewerkt:
Zonder Drive-letter gaat ook dit niet lukken.
 
Zonder Drive-letter gaat ook dit niet lukken.

Dat is jammer. Is het dan misschien mogelijk om het .xlsb bestand te beveiligen tegen "opslaan"? Alleen "opslaan als"? Naar deze optie heb ik gezocht zonder resultaat.
 
Bestudeer eerst nog even in je Excel (cursus)handboek wat het verschil is tussen een bestand en een sjabloon.
 
Ik heb geen handboek. Ik heb alles gedaan met hulp van het helpmij forum en zoeken op internet.

Denk dat ik dat verschil wel weet omdat ik daar juist mee probeer te werken, het hele probleem wat ik nu heb heeft hiermee te maken.

Bedankt voor de hulp.
 
Denk dat ik dat verschil wel weet omdat ik daar juist mee probeer te werken, het hele probleem wat ik nu heb heeft hiermee te maken.
Als je echt het verschil weet, dan weet je ook dat een sjabloon een blauwdruk is voor een document op basis van dat sjabloon. Je creëert dus een nieuw document op basis van de sjabloon, en een nieuw document is niet opgeslagen. Heeft dus ook geen pad.
 
Hier heb ik wat aan. Ik wist dus niet dat het nieuwe document geen pad heeft. Ik ga kijken of ik opslaan als .xlsb er in kan zetten en dan de .xlsb om kan zetten als .pdf en dan de .xlsb weer kan laten verwijderen. Bedankt!
 
Het ontbrekende pad had je al in de eerste messagebox kunnen zien.
Blijkbaar weet je ook niet wat een driveletter is.
 
Kijken heeft daar niets mee te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan