Film op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een film via KPN opgenomen. Nu wil ik deze film op DVD kopieren. Dit heb ik al zo veel keren gedaan. Nu krijg ik na ong. 1 uur de melding: Bestandinformatie wordt opgeslagen. En dan stopt het opnemen.
Kan dat omzeild worden?
 
Jij bedoelt en dan stopt het "opslaan", immers het opnemen is al gestopt. Maar goed, de verstrekte informatie is volstrekt onvoldoende. Welke extensie en grootte heeft de video? Met welk programma opgenomen en welk programma voor kopiëren?

Kan dat omzeild worden?
Dat wekt de indruk dat je illegaal bezig bent! Is dat zo? Schending van auteursrechten?
 
Laatst bewerkt:
Met welke reden wil je dit op een vaste drager kopiëren?
 
Dat wekt de indruk dat je illegaal bezig bent! Is dat zo? Schending van auteursrechten?
Het is volledig legaal om iets op te nemen en dat te bewaren voor eigen gebruik. Als je het gaat verspreiden of publiek gaat vertonen, wordt het een ander verhaal. Bovendien.... wie gebruikt er tegenwoordig nog DVD's? De gemiddelde computer heeft geen DVD speler/brander meer, en in 95% van de Nederlanse huiskamers is dat ding ook al geleden verdwenen.

Maar goed... er zijn mensen die het nog gebruiken, zo blijkt. Al is de informatie voor dit probleem wel erg karig. Waarmee heb je dat opgenomen, hoe en waar heb je dat opgeslagen, wat is de bestandsomvang, bestandsindeling, en welke hanrdware/software wil je nu gebruiken om het op een DVD branden dan? Kan je het opgenomen bestand wel gewoon probleemloos helemaal afspelen? Zit daar geen fout in?
 
@madmuppet
Jij zegt hetzelfde als ik. De quote is niet volledig, immers de aanleiding ontbreekt. Dat is het woord 'omzeilen'. Staat dit woord dan in een menu van programma's?

Hij heeft de film opgenomen maar als je gaat kopiëren kan er dan geen sprake zijn van "verspreiding" en kan het dan niet beveiligd zijn tegen kopiëren. Immers je hebt al één versie voor thuisgebruik. Wie, wat, waar, wanneer en hoe etc. gebrek aan informatie. Extensie, grootte, formattering, programma etc. ontbreken.

En in de laatste alinea schrijf jij ook wat ik al schreef.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een film via KPN opgenomen. Nu wil ik deze film op DVD kopieren
Welke programma's gebruik je?
Duur van de film. Gewone DVD of een Double Layer nodig?
Maak van je film een ISO?
Geef in het vervolg meer informatie... Een film branden op dvd komt meer bij kijken dan een vuilbak buiten zetten.:d
 
komt meer bij kijken dan een vuilbak buiten zetten.
Dat laat je zeker aan je partner over...:rolleyes::d:d:d
 
@Senso :Als het regent zou ik wel eens kunnen passen:d:d:d
 
Deze mislukte DVD belanden ook in de vuilbak:thumb:
 
Ik heb een film via KPN opgenomen. Nu wil ik deze film op DVD kopieren.
Je kunt via de settop-box van KPN alleen opnemen in de cloud en dus heb je een ander programma gebruikt voor het opnemen.
Als de opname in de cloud staat heb je er immers geen fysieke toegang toe en valt er niks op dvd te branden dus is eerder gevraagde info noodzaak om je verder te kunnen voorzien van advies.
 
Aansluitend bij Scrapheap;
Een rechtstreekse uitzending op tv via de kabel opnemen met Pinnacle.
Dan deze bewerken tot een afspeelbaar DVD. Op deze mannier ja....
 
Ik ben er achter gekomen.De schijf was te klein. Nadat ik een DVD-DL gebruikte , kon ik de hele film erop kopieren.
Bedankt.
 
Welk woord ontbreekt? ...met een rietje en ...met de pet op;):d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan