Tekst in bestand zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
1.260
Hallo,

Ik had vroeger een programma waarmee je bestanden kon doorzoeken op bepaalde tekst.

Ik weet alleen niet meer welk programma (Windows)

Iemand een tip.
 
Wat voor soort bestanden? Een database is iets anders als een Excel bestand, een Word document of een txt bestand.
 
Het ging om bestanden die je op website gebruikt o,a met extensies .html en .php
 
Je kan bijvoorbeeld het veel gebruikte Notepad++ (klik) gebruiken waarmee je alle bestanden in een directory (incl./excl. de subdirectories) kan doorzoeken.

find-in-files.jpg

Ik heb 'm op Engelstalig staan maar je kan het programma ook op Nederlandstalig zetten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties

Ga ik die Notepad eens instaleren.
 
Deprecated: Function get_magic_quotes_runtime

Hallo

Ik krijg na update php v7,4,13 melding

Deprecated: Function get_magic_quotes_runtime() is deprecated in ....regel 42

onderstaande 1e regel is regel 42

Heb wat rondgesnuffeld maar geen oplossing-


PHP:
 $this->magic_quotes = get_magic_quotes_runtime();
        if (strpos($dbhost, ':') !== false)
        {
            list($host, $port) = explode(':', $dbhost, 2);
            preg_match('/^([0-9]*)([^0-9]*.*)$/', $port, $socks);
            $this->connect = mysqli_connect($host, $dbuser, $dbpass, $dbname, $socks[1] ? $socks[1] : null, $socks[2] ? $socks[2] : null);
        }
        else
            $this->connect = mysqli_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass, $dbname);
        if (!$this->connect)
            $this->error('Connection error. Can not connect to database');
 
Als je een woord zoekt in een bestand kun je gewoon de zoekfunctie van Windows gebruiken. Rechtsboven typ je het woord en enter en als het tabblad > Hulpprogramma's voor zoeken verschijnt dan > Geavanceerde optie > Bestandsinhoud aanvinken
Nogmaals zoeken
 
De php functie get_magic_quotes_runtime() is "verouderd" en wordt verwijderd uit php.
Vanaf php 5.4 geeft deze functie altijd false als antwoord, daarom is dit de oplossing:

PHP:
$this->magic_quotes = false;
code aangepast
 
Laatst bewerkt:
Als je een woord zoekt in een bestand kun je gewoon de zoekfunctie van Windows gebruiken. Rechtsboven typ je het woord en enter en als het tabblad > Hulpprogramma's voor zoeken verschijnt dan > Geavanceerde optie > Bestandsinhoud aanvinken
Nogmaals zoeken

Alleen dei geavanceerde functie zie ik niet
 
Laatst bewerkt:
Als je een woord zoekt in een bestand kun je gewoon de zoekfunctie van Windows gebruiken. Rechtsboven typ je het woord en enter en als het tabblad > Hulpprogramma's voor zoeken verschijnt dan > Geavanceerde optie > Bestandsinhoud aanvinken
Nogmaals zoeken
Als je programmeert dan zou je al een goede editor moeten gebruiken. En elke editor heeft goede zoekfuncties. Zo zoekt NetBeans, wat ik gebruik, in een heel project, en geeft het ook regelnummers en karakterposities aan, en kan je direct naar de regel door scrollen.
 
Bedankt zal ze eens bekijken.

Merk dat wat door elkaar aan het gooien ben hier....php en de zoekfunctie
 
Alleen die geavanceerde functie zie ik niet

Dat tabblad verschijnt pas als je invoer en enter hebt gedaan. Goed bovenin kijken.

Typ test in het zoekvak dan Enter, dan verschijnt het tabblad Hulpprogramma's voor zoeken. In het midden staat > Geavanceerde opties. Bestandsinhoud aanvinken
 
Laatst bewerkt:
Mooi.:thumb:
 
De Windows zoekfunctie heeft beperkingen bij programmeren, bijvoorbeeld zoeken als er een Tab of Enter of Nul in de te zoeken tekenreeks staat. Of zoeken in bestanden en in de resultaten direct de zoektekst vervangen door iets anders. Windows heeft wel het voordeel dat indexering mogelijk is maar omdat in een editor binnen het project gezocht kan worden waar je mee bezig bent is indexering niet nodig.

De meest gebruikte editors zijn
Visual Studio Code (gratis, te zwaar voor beginners)
Notepad++ (gratis, uit te breiden met plugins)
Sublime Text (betaald, zolang het duurt geen beperking op trial periode maar ik weet niet of dit ook bij versie 3 het geval is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan