Backup van tablet Android gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
3.894
Wie weet hoe ik de backup van mijn TAB A kan gebruiken om de app's over te zetten naar mijn nieuwe S7+ (Samsung).
In Google drive krijg ik alleen de optie "Backup verwijderen"
 
Staan ze op hetzelfde Google account ingesteld?

Dan kan je vanuit Android een backup restoren.
 
Ik heb het zo gedaan, ga in Playstore naar het menu met de drie streepjes. Kies Mijn apps en games. Bovenaan bij Bibliotheek zie je de apps die ooit door jou werden geïnstalleerd. Of je moet ze uit deze lijst verwijderd hebben. Met de vorige telefoon er bij moet het geen probleem zijn.
 
Jammer

Ik bedoel natuurlijk niet handmatig terugzetten.
Tijdens installatie krijg je de optie van welk apparaat je wilt terugzetten.
Maar gebruiker had geen backup gemaakt.
Dus later alsnog een backup gemaakt, dus die is nu te vinden.
Maar achteraf een backup terugzetten lijkt google niet te ondersteunen.
Dus alleen terugzetten naar fabrieksinstellingen lijkt te werken.
 
Ja maar ze zijn niet geïnstalleerd op het zelfde apparaat dus is het niet meer dan redelijk dat een backup service deze mogelijkheid niet op een ander toestel, geheugen en processor, met mogelijk een ander besturingssysteem en andere Samsung software laat zien.

Als het alleen om overzetten van de apps gaat, dan blijf ik er bij dat u naar Instellingen > Apps dient te gaan op het oude toestel en op de nieuwe naar de Playstore > menu Mijn apps en games > Bibliotheek en op alfabetische volgorde sorteren van de lijst. De gebruiker kan dan niet alleen binnen een minuut opdracht geven om alles wat in de lijsten overeenkomt te installeren (wat zou u anders met overzetten bedoelen als het geen installeren is?) maar je ziet ook verschil als je bepaalde apps niet op de nieuwe zou kunnen installeren of als er een waarschuwing komt met dat de app wel geïnstalleerd is maar mogelijk niet compatibel is met het nieuwe apparaat. Pen en papier dus even bij de hand.
 
Correctie

Ja maar ze zijn niet geïnstalleerd op het zelfde apparaat dus is het niet meer dan redelijk dat een backup service deze mogelijkheid niet op een ander toestel, geheugen en processor, met mogelijk een ander besturingssysteem en andere Samsung software laat zien.

Als het alleen om overzetten van de apps gaat, dan blijf ik er bij dat u naar Instellingen > Apps dient te gaan op het oude toestel en op de nieuwe naar de Playstore > menu Mijn apps en games > Bibliotheek en op alfabetische volgorde sorteren van de lijst. De gebruiker kan dan niet alleen binnen een minuut opdracht geven om alles wat in de lijsten overeenkomt te installeren (wat zou u anders met overzetten bedoelen als het geen installeren is?) maar je ziet ook verschil als je bepaalde apps niet op de nieuwe zou kunnen installeren of als er een waarschuwing komt met dat de app wel geïnstalleerd is maar mogelijk niet compatibel is met het nieuwe apparaat. Pen en papier dus even bij de hand.

Je mist een aantal punten beste Alfred,
Het OS is en blijft android en gelukkig is er geen onderscheid naar hardware. Je hebt wel gelijk dat niet alle app's compatible zijn met alle versies van android.

Ik kon bij de installatie van mij "Huawei Pro30" kiezen uit de backup van;
1) mijn Samsung S mini
2) mijn Nokia (type weet ik zo gauw niet)
3) mijn Samsung Note8.
Zelfs de Smart tutor App van Samsung werd geïnstalleerd, maar hij begrijpt niet hoe hij verbinding met Samsung moet maken op een telefoon van Huawei.
Maar dat verbaast me niet.

En last but not least, Het opnieuw installeren via "fabrieksinstellingen" werkte.

Dus wat jij denkt dat niet kan, gaat wel.
Alleen terugzetten op een actief systeem lukt niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan