• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in ander werkbal

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietprobleem

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
279
Beste,

Ik heb een voorbeeld werkblad geplaatst waarmee ik het volgende wil doen:

In het blad " Werkblad" wil ik in de gele cellen de gegevens wil tonen naast de gelijknamige cel die uit werkblad " Data" gehaald moeten worden.
Nummer in nummer, naam in naam, adres in adres, enz......

Wie kan mij hiermee helpen?

Alles staat tenslotte in verschillende kolommen en het gaat niet om 1 waarde.
Kan wel een beetje met Excel werken maar dit lukt niet.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 17
Ik snap niet wat je bedoelt. Ik zie op Werkblad wel lege gele cellen, en daarnaast een paar labels, maar wat moet er nu ingevuld/opgezocht worden? Als je in cel Werkblad!G5 een bestaand nummer wilt kiezen, dan zou ik om te beginnen een Validatielijst maken van die nummers (die staan dan dus op Data in kolom A). Vervolgens maak je een Vert.Zoeken op basis van dat nummer als zoekwaarde. Iets als: =VERT.ZOEKEN($G$5;Data!$A$2:$E$6;RIJ()-4;ONWAAR) En die kopieer je naar beneden.
 
In WERKBLAD wil ik 1 van de nummers uit DATA (kolom 1) in kunnen vullen waarbij de resterende naam en adres gegevens worden ingevuld in de daartoe bestemde (gele) cellen in WERKBLAD
 
Met een dynamische lijst erbij ziet het er zo uit:
 

Bijlagen

  • Piet.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 27
Juist Edmoor en Octafish,

Dat is wat ik wilde hebben!
Dank jullie wel voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan