Ssl

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een SSL-certificaat gekocht en wil deze installeren.
De bestanden die ik nu heb zijn:
sub.domein.nl.cer
sub.domein.nl.csr
Sectigo_RSA_Domain_Validation_Secure_Server_CA.crt
USERTrust_RSA_Certification_Authority.crt

sub.domein.nl is uiteraard mijn domeinnaam - hier vanwege veiligheid vervangen.

Volgens mij heb ik ook nog een .key-bestand nodig.
Als ik het certificaat opnieuw download, krijg ik dezelfde bestanden toegestuurd.
Wie helpt mij verder?

Groetjes,
Marianne
 
Het ligt een beetje aan hoe het hostingplatform van je webhosting werkt. Bij welke webhosting zit je? En heb je hun al gevraagd?
 
Ik heb deze gekocht via Versio. De helppagina's van de provider gaan uit van installatie via DirectAdmin, dus op hun eigen platform.
De vraag heb ik ook bij hen neergelegd en ik wacht nog op antwoord.
 
Lukt het dan niet met hun handleiding?
Hoe-installeer-ik-een-ssl-certificaat.
Je kunt toch via je eigen Versio account ben je eigen Directadmin komen, dus niet inloggen in de CMS, bijvoorbeeld Wordpress..... das alleen de content....
Ik heb nooit bij Versio gezeten maar zelfs bij de gratis website kon ik dit wel.

Volgens dit YouTube filmpje zou het ook moeten kunnen: Gaat zelfs over Versio (ik zocht ff een directadmin voorbeeld en zag deze in de YT kantlijn staan...)
https://www.youtube.com/watch?v=8uSKBSh85VA
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel route99
Versio is mijn partij voor de aankoop (en levering). De filmpjes en instructies gaan over Windows-georiënteerde websites. Ik installeer het op een server in Ubuntu (linux).
Voor de aankoop maakte ik gebruik van Versio, om precies te zijn Direct Admin.
 
Ik geloof dat die laatste nogal essentiële info nog nergens stond.... blijft het bij deze aanvulling.... :rolleyes:
 
Heb zelf redelijk wat keren onder Linux commandline mijn eigen keys en crt's gemaakt en geinstalleerd maar nog nooit met externe certificaten die voor een website nu onmisbaar zijn.
Je moet zo wie zo weten welke webserver type je hebt: Apache2 of ngix.
Hier staan wat relatief kale voorbeelden: https://www.hivelocity.net/kb/how-to-purchase-and-install-an-ssl-certificate-on-ubuntu/

Ik neem aan de je ook wel de nodige Linux kennis in huis hebt, kun je met deze opstap verder?

PS: Ik deed altijd alles met OpenSSL.
Aangezien we hier alleen een webdav data server beveiligen zonder webinterface naar buiten was een commercieel certificaat nog nooit nodig om het webdav protocol te laten werken. Werkt al sinds eind 2011 probleemloos op 2 locaties (mijn zoon is documentaire fotograaf, erg handig als hij remote overal bij kan).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze gekocht via Versio. De helppagina's van de provider gaan uit van installatie via DirectAdmin
Je hebt de website niet bij Versio gehost begrijp ik. Heb je bij jouw host provider op jouw domein een vergelijkbare admin tool?

Kan je anders hiermee iets vanaf "Install an SSL Certificate"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan