Krijg 4:3 beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Halli,
Ik heb een dvd gemaakt 16;9. Als ik de dvd laad in Audacity om er een mp4 van te maken, is de mp4 in 4:3 formaat. In Audacity is niets te veranderen. Hoe krijg ik een mp4 in 16:9 formaat?
 
Deze vraag maar even naar een beter plaats gezet, memberschat is daar niet de geschikte plaats voor.
 
Misschien is het een idee om gewoon te stoppen met dat dvd gedoe want dat is aan jouw kennis blijkbaar niet besteed....:rolleyes:, je blijft er mee rotzooien....
 
Al doende leert men en maak fouten... en uit je fouten moet je lessen trekken.

Nogmaals al eerder die opmerking gemaakt..... Geef meer uitleg hoe... en welke software je gebruikt.
Het kan ook aan de instellingen liggen en kijk goed wat je doet.
Audacity wordt toch niet gebruikt voor beeldbewerking. Gebruik een andere software voor beeldverwerking.
Maak er een ISO van en dan branden op een DVD.
mp4 zal je kunnen afspelen op een computer maar niet met een dvd speler.
Ik raad je aan eens ferm te googelen om bij te schaven. Software voor beeldbewerking is niet gratis. En als het gratis is, is het rommel.
 
Ik laat de via KPN opgenomen film afspelen. De KPN box heb ik verbonden met mijn DVD-recorder. Zo wordt de film dus op de DVD opgenomen.
En als ik deze DVD afspeel in mijn DVD-speler dan is het 16:9 formaat, zoals de originele film.
Ik laad deze film in Audacity en maak er een mp4 bestand van. Het resultaat is dan 4:3.
Dus er komt verder geen software aan te pas.
Het is de bedoeling om de mp4 bestanden op een externe schijf te zetten, welke ik via USB verbind aan mijn TV om zo de films af te spelen.
 
Ik laad deze film in Audacity en maak er een mp4 bestand van. Het resultaat is dan 4:3
???
https://www.youtube.com/watch?v=fP5JCa_E-WI
Voor het opnemen en bewerken van audio is een gratis programma beschikbaar: Audacity, een open-source geluidsbewerkingsprogramma
Ik zie geen video opties in dit programma voorbij komen....????
Hoe doe je dat dan?


https://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?t=93128
[FONT=&amp]Audacity doesn't do video (it's an audio application), though if you have FFmpeg installed you can import the audio stream from many video formats into Audacity.[/FONT]

Of is dat zeer recent toegevoegd?
Met de plugin FFmpeg zou je wat kunnen doen, lees ik?
Staan je settings dan wel goed?

Mensen die ik ken gebruiken vaak een pure video editor en zijn vaak tevreden over
HitFilm 4 Express of Davinci Resolve.
https://www.makeuseof.com/tag/hitfilm-express-vs-davinci-resolve/
Beiden gratis en volgens mij ondersteunen ze beiden mp4.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de DVD heb gebrand, dan laad ik de VIDEO TS bestanden in Audacity en kies onder aan de balk voor mp4.
Dan wordt de DVD bestanden omgezet naar mp4. (maar helaas 4:3)
 
In je vorige vraag over dit onderwerp heb ik al opgemerkt dat je MakeMV eens kan proberen.
Die doet niets anders met een DVD dan deze converteren naar mkv.
En mkv is net zo makkelijk in gebruik als mp4.
 
Ik laad deze film in Audacity en maak er een mp4 bestand van. Het resultaat is dan 4:3.
Hoelang zal je nog rond de pot draaien.
Installeer een goeie converter op je pc.
 
@ edmoor Een betalende versie werkt beter dan een gratis versie.
Zeker uitervaring.
 
De MakeMKV versie voor DVD's is sowieso gratis en heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Gebruik ik al jaren en werkt perfect.

N.B:
Een betalende versie, dus een versie die geld uitkeert, heb ik nog nooit gezien.
 
@ edmoor Een betalende versie werkt beter dan een gratis versie.
Zeker uitervaring.

Wil ik ook........geld ontvangen om software te mogen gebruiken, noem eens programma's die dat doen.:evil:

Gewoon onzin.
Beide werken goed alleen een gratis versie heeft minder opties.
 
Gewoon onzin.
Beide werken goed alleen een gratis versie heeft minder opties.
Dat is het hem juist. je zegt hetzelf dat het rommel is.
Probeer maar eens gratis een dvd van meer dan 3 uur durende film te converteren.
Probleem met geluid die niet synchroon loopt met beeld enz......
Mijn collega's en ik op het werk weten er alles van.


geld ontvangen om software te mogen gebruiken
Mijn colllega's lachen hier zich een bult.
Ik heb geen mee probleem dat er hier grapjassen tussen zitten. Moet kunnen, maar ondertussen moet TS ook geholpen worden:)
 
Als ik de DVD heb gebrand, dan laad ik de VIDEO TS bestanden in Audacity en kies onder aan de balk voor mp4.
Dan wordt de DVD bestanden omgezet naar mp4. (maar helaas 4:3)
Zou het niet kunnen dat het beeld in de VOB-files altijd 720 x 576 pixels groot is en dat pas bij het afspelen daarvan uit bijbehorend IFO-bestand het formaat 4:3 of 16:9 wordt gekozen om het beeld horizontaal uit te rekken?
Ik begrijp echter niet hoe je met Audacity video converteert. Wellicht verandert dat programma hooguit het geluid?
Waarom probeer je geen echte videoconverter? Die bestaan toch ook in freeware.
https://www.pazera-software.com/products/free-audio-video-pack/
 
Als ik de DVD heb gebrand, dan laad ik de VIDEO TS bestanden in Audacity en kies onder aan de balk voor mp4.
Dan wordt de DVD bestanden omgezet naar mp4. (maar helaas 4:3)

Los van alle overige opmerkingen (Audition geeft ook beeld weer) - kernvraag lijkt mij: kun je nergens 16:9 instellen? Indien dit niet het geval is, dan is het echt einde 'verhaal'.
 
Op naar een andere oplossing.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan