Alle Yes/No velden in een tabel in een keer uitvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
Goedeavond,

Ik kan niet vinden hoe ik automatisch de waarden van het Yes/No-veld in alle records kan veranderen.
Veld Toevoegen is een veld in tabel tblNaam. Het is een Yes/No field.
Ik ben op zoek naar een code waarmee ik voor alle records in tblNaam het veld 'Toevoegen' kan veranderen naar False/'geen vinkje'/0 of hoe het ook officieel heet.
In gewone mensentaal: "Alles uitvinken in een specifieke kolom" :)
Kan iemand mij laten zien hoe dat moet?

Met vriendelijke groet,
Visara
 
Dat doe je met een Bijwerkquery. Dus een query maken voor de tabel tblNaam in Design weergave, omzetten naar een Bijwerkquery, het veld [Toevoegen] toevoegen en bij “Wijzigen in” vul je dan één van deze opties in: False, No of 0. Zijn namelijk allemaal hetzelfde. Query uitvoeren, en je hebt alle waarden omgezet.
 
Dat is 'm :)
Ik er bíjna zelf uitgekomen. Maar bijna is niet helemaal...

Dank en fijne avond
 
Ik kan niet vinden hoe ik automatisch de waarden van het Yes/No-veld in alle records kan veranderen.
Overigens is déze vraag nog niet beantwoord :d. Alhoewel dat antwoord ook wel te bedenken is ;).
 
Zo dan :)

Code:
Private Sub Knop_Click()
DoCmd.OpenQuery "naamVanUpdateQuery", acViewNormal, acEdit
End Sub

Met 'automatisch' doelde ik op de werking van een query of functie, niet op het activeren van die query of functie.
Niet helemaal handig gekozen woorden van mij.
 
Met 'automatisch' bedoelde ik uiteraard dat bij het opstarten van de database (of het laden van het formulier) de velden worden gereset. :). En dat kan dus óók.
Overigens zou ik een actiequery uitvoeren, niet op deze manier dus met Openquery.
Code:
Private Sub Knop19_Click()
    CurrentDb.Execute "UPDATE tblNaam SET Toevoegen = False WHERE Toevoegen=True", dbFailOnError
End Sub
 
Ik heb mijn UpdateQuery vervangen voor uw code.
Het wordt geactiveerd bij het openen van het forum.

Bedankt voor uw advies!
 
Er zijn nog zóveel mensen op het ‘form’ die niet weten hoe je ‘formulier’ spelt. :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan