Macro controle uitgaand emailades

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xander82

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
6
Goedendag allen,

Bij ons op kantoor werken we met z'n allen in dezelfde mailbox, namelijk info@voorbeeld.nl. We hebben allemaal ook een eigen mailadres, Xander82@voorbeeld.nl. Nu heb ik een collega die wel eens per ongeluk een mail hier vandaan stuurt, met het gevolg dat de andere collega's bij vakantie wel eens wat mails missen aangezien deze niet meer naar de info worden gestuurd. Nu heb ik een macro gevonden die een prompt geeft zodra hij met zijn eigen mailadres iets verstuurd:

Code:
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)

Dim Send_Address As String
Dim Prompt As String

' Check Send_from name
Send_Address = Item.SendUsingAccount.SmtpAddress

Select Case Send_Address
    Case "Arie@voorbeeld.nl"        Item.Send
    Case Else

        Prompt = "You are currently sending this email from " & Send_Address & ". Are you sure you want to proceed?"
        If MsgBox(Prompt, vbYesNo + vbQuestion + vbMsgBoxSetForeground, "Check Address") = vbNo Then
            Cancel = True
        End If

End Select

End Sub

Dit gekopieerd in VBA. Het werkte de eerste keer prima, echter nadat ik outlook een keer had afgesloten werkt de code niet meer. Iemand een idee wat er fout gaat?
 
Je mist een dubbele punt achter de eerste Case opdracht:
Code:
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
    Dim Send_Address As String
    Dim Prompt As String
    
    [COLOR="#008000"]'Check Send_from name[/COLOR]
    Send_Address = Item.SendUsingAccount.SmtpAddress
    Select Case Send_Address
        Case "Arie@voorbeeld.nl"[COLOR="#FF0000"]:[/COLOR] Item.Send
        Case Else
            Prompt = "You are currently sending this email from " & Send_Address & ". Are you sure you want to proceed?"
            If MsgBox(Prompt, vbYesNo + vbQuestion + vbMsgBoxSetForeground, "Check Address") = vbNo Then
                Cancel = True
            End If
    End Select
End Sub
 
Bedankt, heel scherp. Is denk ik een fout geweest met plakken van de code, Item.Send staat op de volgende regel, dat geeft geen problemen.
Zoals gezegd de code werkt de eerste keer perfect echter na afsluiten van Outlook werkt het niet meer
 
Werkt hier prima.
Geen idee dan waarom bij jou niet.
 
Ik ben echt totaal niet thuis in VBA maar heeft het niet te maken met het feit dat er één keer op OK is gedrukt, en dat dan de prompt nooit meer verschijnt?
 
Nee.
Wat ik al zei, het werkt hier prima.
Iedere keer bij het versturen van een mail, nieuw of als antwoord, wordt die code netjes uitgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan